Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



woensdag 2 maart 2016

I'm feeling whoopie

Een ijsvogel gezien!!! Voor het eerst in mijn leven zag ik de prachtige groen-blauwe flits in een park alhier. Meestal als iemand :Ijsvogel!!! meldde, was ik altijd te laat, maar nu in de stilte van een ochtend met zonnetje in het park zag ik hem zomaar voorbij snellen over het water. Ik genoot al van duizenden crocusjes en narcisjes en hier en daar ontluikend speenkruid en groot hoefblad en een zeer vroeg bloeiend fluitenkruid aan een luw slootkantje, maar dit was the max, die vogel.
Was, na uitvoerig uitslapen, op pad om eerst de supplementen aan te vullen (De Tuinenn heeft D-Mannose) en de bioboodschapjes op te halen, toen ik besloot de tassen voor de kringloop meteen maar weg te brengen en bij  Kwantum een plafonniere, ter vervanging van een exemplaar dat aan barrelen was, te halen. Terug dus door het park en langs de Linie en nog een park. Wat een heerlijkheid, koud, maar met een behulpzaam zonnetje was het een kadootje.
Overmorgen komt een vrijwillige heer (tenminste hij is man en vrijwilliger, of hij vrijwillig man is weet ik niet) hier wat kleine klusjes doen. Lampje ophangen, elektra-afdekplaatjes  en een grote foto idem. Het is geweldig, want vroeger deed ik dit zelf en nu durf ik niet meer op een trappetje te staan en heb in mijn twee beste vrienden ook twee lichamelijk gemankeerde mensen getroffen, dus is dit welkom.
Nu nog iemand die helpt met de tuin en mijn geluk is nog een stuk groter.


5 opmerkingen:

  1. Fijn. Ik verheug me ook op vrijdag. Voor het eerst sinds jaren weer een huishoudelijke hulp voor 3 uurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je een ijsvogel hebt gezien. In Frankrijk zag ik dat ook eens jaren geleden.
    In mijn buurt zitten ze kennelijk ook want de buurvrouw vond er een tijdens een wandeling en heeft die laten opzetten. Wisten jullie dat dat ergens gemeld moet worden als je iets wilt opzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn,dat je iemand voor de klusjes hebt kunnen vinden. En de ijsvogel ken ik alleen van tv,helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi he, zo'n ijsvogel. Hier zat er laatst eentje achter huis op het terras. Helaas heb ik er niet weer eentje gezien.
    Olga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een prachtige vogel, heb ik ook nog nooit in het wild gezien...
    Succes met de klusjes!

    BeantwoordenVerwijderen