Sinds mei 2008 hou ik een blog bij over mijn reis door het leven. Ik probeer licht te leven te midden van de zwaarheid die ruimschoots aanwezig is. Ik ben alleenstaand, geniet van natuur, mijn 2 katten , lezen en schrijven. Groen denken en daar naar leven is belangrijk voor me. OTT staat voor onvoltooid tegenwoordige tijd en waarom Vlasleeuwenbekje? Het is mijn lievelingsbloem en komt veel voor in mijn regio.



dinsdag 8 maart 2016

De wereld

Het gaat niet goed met de wereld, bombardementen, martelingen, onthoofdingen, vluchtelingen, pogingen vluchtelingen tegen te houden, nog meer doden, politiek die de armen en behoeftigen niet gaarne ziet en dat heel goed laat merken, omkoping, schandalen, milieuverpesting, dode dieren, verwoestingen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Daar kan en wil ik niet veel energie in steken, het is aan jongere mensen om de boel eens op de kop te zetten en  er echt werk van te maken dat er verandering komt. Ik kan de energie er niet voor vrijmaken al hoop ik van harte dat er een nieuwe beweging opkomt of dat Occupy weer echt aktief gaat worden.
Ik zal ze van harte aanmoedigen en eventueel steunen.
Helaas is het nog steeds narigheid all around als ik krant en journaals mag geloven. Ik kijk daar dus zeer beperkt naar. Weet in grote lijnen wel wat er aan de hand is, maar pas voor de gore details.
Ik drink liever uit de bron van het mooie en goede, en zie graag overal het licht door de barst heen schijnen.
Het is tuinweer en ik heb al weer even gewerkt, net als gisteren en dat doet een mens deugd. Al komt er nog zo weinig uit mijn handen, alles is beter dan niets en het buitenzijn is stimulerend voor hoofd en hart en lijf.
Het eerste bloeiende speenkruid ontdekt, sneeuwklokjes, narcisjes, maagdenpalm, dovenetel, kleine smeerwortel, het zijn elke keer weer hartesprongetjes.
Jippie, het buitenseizoen doet voorzichtig zijn intrede.



1 opmerking:

  1. Ik probeer ook zo min mogelijk van de nare berichten mee te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen