maandag 22 februari 2016

Schone lei?

Vanmorgen eerst lekker gebadderd, wat altijd een fijn begin van de dag/week is.
Net een verse voorraad magnesiumzout ingeslagen, dus kan er weer even mee voort. Het geeft mij het idee dat ik beter in mijn energie zit, al zal dat altijd wel een soort van voedselbank blijven.
Ik zit weer op een 3 (uurs aktief) dag, dus dat is mooi.
Zo direct even het huis een opruim/schoon voor het oog beurtje geven en een aanzienlijke afwas wegwerken.
Verder zal ik nogmaals mijn dossier Uri-klacht nalezen om vers in mijn gegevens te zitten voor het gesprek vanmiddag bij de Urologe, met de klachtendame erbij.
Hopelijk worden de leien schoongeveegd en kan ik het traject hier hervatten of kan ik door naar Alkmaar voor hetzelfde als de ongenoegens blijven hangen.
Ben benieuwd, niet nerveus, want ik hoef me niet te verantwoorden.
Op de terugweg haal ik een vegamihoen bij het Chinees restaurant wat op de route ligt, zodat ik niet hoef te koken (na 5 uur is mijn energie aardig in mijn schoenen gezakt). Ik zou van te voren kunnen koken, maar zie dit ook als een beloning voor mijn vastberadenheid in deze.
Hopelijk kan ik dat hoofdstuk afsluiten in welke vorm dan ook.

Ben best tevreden over mijzelf, niet alleen daar in, maar ook in mijn leven in het algemeen. Ik doe ergens wat aan als dat kan, en laat het gaan als niet mogelijk is iets te veranderen, dan moet ik accepteren en mijn eigen route vinden en dat lukt wonderwel.
Heb het idee dat ik stabieler in mijn schoenen sta dan heel lang het geval geweest is en dat voelt echt lekker.
Het belangrijkste is heel eerlijk tegen jezelf zijn en naar anderen toe, waar nodig, ook. Dat is de grootste trouw die een mens kan opbrengen.


3 opmerkingen:

  1. Misschien straal jij die eerlijkheid wel uit en zal er beter naar je klacht geluisterd worden en wie weet iets verbetert daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes vanmiddag. Go for it. Ik heb ook ineens onwijs veel zin in mihoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst, wat een prachtig nummer! Die stemmen samen, schitterend! En de tekst past!
    Sterkte vanmiddag! Fijn dat je lekker gaat ;-).

    BeantwoordenVerwijderen