donderdag 11 februari 2016

Badderen

Een bad kunnen nemen is een echte luxe. Hoewel mijn badkamer van vlak na de oorlog is, en voor hedendaagse begrippen volledig outdated , doet wat het moet doen het nog steeds en naar voldoening, dus waarom een hoop geld (dat ik toch niet heb)erin steken? De meeste dagen poedel ik de meest reiniging vragende lijfonderdelen bij de wastafel (ja met koud water, ik leef hier vijftig jaar terug in de tijd) met lekkere olijfolie- (meestal Aleppo) zeep en dat is genoeg. Meer zou mijn huid in opstand brengen en dat is nie leuk nie. Twee keer per week doe ik het dus weelderig met een ligbadje. Lekker magnesiumzout erin, en wat lavendel olie en dan weer een blok aleppo zeep voor huid en haar. Eens in de paar weken gebruik ik Weleda Havershampoo, omdat ik het idee heb dat de olijfzeep  in mijn haar niet goed uitgespoeld kan worden en zich dan op een gegeven moment wat veel stoffigheid in mijn haar verzamelt. That's all folks, geen lotions, badschuim of cremepjes en spoelinkjes . Gewoon wat kristal deo en gaan met de banaan. Mijn huid doet het er heel goed op en mijn haar idem.
Maar lekker!! De lavendel geeft een subtiel luchtje en de rest is eigenlijk puur natuur.
Ik droog mijn haar niet met een fohn ofzo, want dan wordt het in no-rime moddervet en dat is water naar de zee dragen. Gewoon op de kop tot droge staat laten bekomen, niks erg.
Af en toe geef ik de voeten een schrub beurtje (met zeezout en verzorg ik die extra, maar dit is het wel.
Ik voel me fris genoeg en mijn (psoriasis)huid blijft lekker rustig.
Vanmorgen alzo gedaan en ik kan er weer tegen.
Vanmiddag de zorgmevrouw aan huis om alles door te spreken en een afwasje gluurt uit de keuken, Er is nog veel opruimen te doen en ik doe dat ook op de pc.
Voorjaarsgevoel, geurig en opruimerig.

2 opmerkingen:

  1. klinkt heerlijk. gewoon even de tijd voor jezelf. Dat gunnen de meesten zich onder de douche nog niet eens.

    BeantwoordenVerwijderen