woensdag 20 januari 2016

Ziekenhuisabonnement

Terwijl ik wacht op een reaktie op mijn verslag van de Urologiecontacten, en op mijn antibiotica voor de blaasontsteking, richt de focus zich nu vooral op vriend D en de afdeling cardiologie. Gisteren was ik aanwezig bij het maken van een hartecho en mocht meekijken op het scherm. Nou daar moet je echt voor gestudeerd hebben om dat te interpreteren. Ik kon diverse kleppen onderscheiden terwijl het hart klopte, maar dat leek me nog niet zo slecht, met mijn lekenblik. De aorta leek me niet helemaal tof, maar ook dat is maar een onkundige interpretatie van de beelden. Het feit dat hij hier zo snel terecht kon en de haast die ze maken met de zaak, lijkt me echter wel een teken aan de wand, net als het grote aantal inzoomingen met extra foto's die de echojuf maakte. Donderdagmiddag wordt dit vervolgd, met waarschijnlijk ook de uitslagen erachter aan. Ik ga weer mee, al is het maar om hem aan te sporen serieuze antwoorden te geven en niet de zaak wat weg te lachen en mooier te maken dan het is.Dat het zal uitdraaien op een of meerdere ingrepen lijkt me duidelijk.
In elk geval zal het hoofdstuk tabak en drank afgesloten moeten worden, hetgeen een harde dobber zal worden. Ik realiseer me terdege dat ik geen verantwoording draag, maar wat  steun en aanmoediging kunnen misschien wel nuttig zijn.
Enfin wat vriendschap heeft hij wel nodig.
Vandaag de biospullen halen (het lijkt niet gevaarlijk buiten) en dan wachten op de andere scoot, die eindelijk gebracht gaat worden.
Het wordt een doenig weekje voor mij, terwijl ik me nog niet echt tof voel.


1 opmerking:

  1. Mooi dat je dat zegt: wat vriendschap heeft hij wel nodig. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen