dinsdag 19 januari 2016

ziekenhuis saga

Vanmorgen, terwijl de hulp bezig was met t bed en andere klussen, mijn verslagje geredigeerd en aangevuld, dat kan zo mee naar het ziekenhuis om af te geven, want ik ga met vriend D, mee naar cardiologie voor de intake. Donderdagmiddag moet hij allerlei onderzoeken doorlopen en dan zien we wel verder.
Vanmorgen kwam dus de brief van het ziekenhuis om de hernieuwde afspraak voor 1 februari te bevestigen, nu hadden ze het nog bonter gemaakt, weer geen woord over onderzoek, urine inleveren of medicatie, maar nu kreeg ik alleen een pagina 1 van 2 toegestuurd, in een verder lege envelop. De hulp was getuige.
Er is niet veel uit mijn handen gekomen , want een flinke ruzie met een onwillige printer slurpte de weinige energie die ik had, weg.
Enfin wat moest is gedaan en het begeleiden van D. is  nu belangrijk. Hij knijpt hem behoorlijk, al ontkent hij het in alle toonaarden. (Echte man).

5 opmerkingen:

  1. Wat een slordigheid ,daar gaan je nekharen toch van overeind staan !! Voor mij was er niet eens een afspraak gemaakt volgens de arrogante dame aan de lijn en ik stond ook niet op de wachtlijst volgens haar,nou ja ! Morrend heeft ze mij op 3 maart gezet .Schandalig zo slordig wij mensen behandeld worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je, ik snap de frustratie en het is allemaal erg slordig en knullig. Maar aan de andere kant ben je nu ook wel erg in de oorlogsmodus. Ook het benoemen van communicatiefouten als een gebrek aan medemenselijkheid geeft het geheel een in mijn ogen veel te zware lading. Ik weet niets van jouw eventuele werkkkring vroeger, maar overal geldt wel, waar gewerkt wordt maakt men fouten en met wat vriendelijkheid van beide kanten is veel op te lossen. Oprechte tip: focus op jullie gemmenschappelijke belang, nl. een diagnose en behandeling. Behandel de medewerkers zoals je zelf behandeld wil worden. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik hier een ding op zeggen zonder verdere discussie .Waar gewerkt word worden fouten gemaakt en dat begrijp ik ook wel .Zelf blijf ik altijd vriendelijk en beleefd en mag ik dat dan ook van de medewerkers in een Ziekenhuis verwachten ? Maar al met al gaat het wel om onze gezondheid en daar mogen we toch wel wat '' scherpte ''van verwachten !

      Verwijderen
    2. Oh ben het helemaal met je eens hoor! Helaas is mijn ervaring dat die scherpte is verdwenen inde Nederlandse gezondheidszorg. Ik ben door een aantal chronische aandoeningen regelmatige gast in diverse ziekenhuizen en de laatste drie jaar is het een logistieke ramp. Oorzaak? Wie zal het zeggen.....het is de werkelijkheid waar ik mee van doen heb. Voor de mensen die er werken is het vast ook niet leuk.

      Verwijderen
  3. Ik vind het dieptriest dat er zo met patiënten wordt omgegaan. Heb er geen woorden voor. Fijn dat je de hulp als getuige hebt want nu blijkt dus dat tot twee keer toe ze niets vermelden over inleveren van urine en medicatie

    BeantwoordenVerwijderen