dinsdag 26 januari 2016

Zen

Na de kerstretraite voelde ik me behoorlijk Zen, zo jammer dat Urologie nogal zijn best deed dit om zeep te helpen. Maar toch lukt het me om er beter, met meer afstand mee om te gaan. De heftige berichten omtrent vriend D., kon ik goed aan en ondanks mijn blaasontsteking en de medicatie (anti-biotica helpen, maar helpen ook een zorgvuldig opgebouwde darmflora om zeep) ben ik er redelijk goed doorheen gerold.
Wel is het nodig wat vaker aan de rem te trekken en de aktiviteiten te beperken tot het hoogst noodzakelijke, waardoor fijne dingen, zoals prutsen met verf weer eens achteraan op de agenda komen.
Ik ben blij met mijn kracht die kennelijk taaier is dan wie dan ook denkt.
Blij met mijn huisje, met diegenen die me wel helpen en steunen, met alles waar ik plezier aan beleef, zoals de vogels die aktief beginnen te worden, een nieuwe scoot en goed begaanbare wegen. Blij met aandachttrekkende katjes die ook veel warmte brengen, met genoeg geld om goed te eten en de bolletjes die op tafel staan te bloeien. Met de pc, tv en tablet en e-reader die me heel wat prettige tijd bezorgen. Eerstdaags beeldzorg en misschien nog meer hulp (niet van Thuiszorg, dat heeft de Gemeente met zijn straffe beleid afgewezen). Kortom ik heb echt wel lol in mijn bromtol.

2 opmerkingen:

  1. Tijdens een antibiotica-kuur Nutrimonium nemen, dat houdt de darmflora op peil. Scheelt veel ellende!
    groeten van Pennie Wijs

    BeantwoordenVerwijderen