maandag 18 januari 2016

Yep, ik ben positief!

Ze zeggen het nu zelf, de dames van Urologie, ik ben positief en wel zodanig dat ik vandaag niet onderzocht hoef te worden. Er is dus een flinke blaasontsteking, en ik was  vorige week niet voor niks niet lekker.  Eerst wordt de urine nu op kweek gezet om de boosdoener te achterhalen  en daar medicatie voor te vinden, en als het goed is, kan ik 1 februari van binnen bekeken worden. Pfffft. Alleen maar opluchting want door de minder plezante relatie die ik met die afdeling heb gekregen, zag ik tegen vandaag op. Niet het onderzoek zelf, maar het gebrek aan communicatie en medemenselijkheid  zie ik toch als een struikelblok.
Ik heb het verslag van deze ervaringen gewrocht en kan dat nog even rustig bewerken (dank, Mirjam!) en dan breng ik het deze week nog weg, zodat ze voor mijn volgende bezoek er wat mee kunnen (hopelijk).
Vriend D. moet eerstdaags naar de cardioloog, en ik heb aangeboden hem te vergezellen om als tweede oren te fungeren. Het verbaast mij niets want hij heeft al jaren klachten en ondanks dat het in de familie zit heeft hij zijn rook- en drankgedrag nooit willen veranderen. En  als diabeet is het spelen met vuur.
Vandaag vrij en  helemaal relaxt.


5 opmerkingen:

  1. Wat fijn,die uitslag. Goed,dat je meegaat als extra oren. Want jij stond alleen in je beweringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te horen, en goed dat je zo ferm hebt gestaan hoor. Communicatie is inderdaad een dingetje in de zorg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een van de weinige keren dat je blij bent met een medische uitslag "positief". Wat positief en wat een krachtig blog weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor voorlopig dus eerst maar beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen