woensdag 27 januari 2016

Sodeju, kromme plu

Het waait, een dikke zes met uitschieters en tot half elf plensde het stelen van pijpen.
Gelukkig is er Buienradar en zag ik dat omstreeks half elf er een opklaring van een uurtje of twee zou zijn en daarna zou de wind aantrekken naar een 7 en weer buien meevoeren.
Exact half elf was het droog en ik op weg naar de bioboodschapjes. En deze scoot trekt het makkelijk, hij blijft stabiel en dat is heel fijn, want ik heb wel eens met zweet in mij bouwvakkersdecolletee gezeten op vroegere electrieke stoelen.
De bubs is weer binnen en er staat een was klaar om opgehangen te worden, maar eerst THEE. Ik snak naar een warme bak water met delicate smaak.
Vandaag even mijn Uro-verslagje bijwerken en me heerlijk koesteren in de warmte van kachel, en katterikken en dranken met een fijne temperatuur.
Dat nemen sjoemelministers en onwillige ambtenaren me niet af.

3 opmerkingen:

  1. Genieten dus ook in de hoge cijfers, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk lyrisch logje Vlas! Werkt aanstekelijk, daarom een nederige groet van een lid van het pennenlikkersgilde!

    BeantwoordenVerwijderen