zondag 17 januari 2016

Mondvol - al dan niet valse- tanden

Tot dusver heb ik nog niet gereageerd op de gebeurtenissen in Keulen en naar nu blijkt in andere steden en landen. Asielzoekers en vluchtelingen verkrachten tientallen vrouwen. Eerst dacht ik nog aan een Wildersiaanse overdrijving, maar nee het was gebeurd, nog meer en vaker en nog steeds.Toen onze toekomstige dictator opmerking lanceerde over testosteronbommen en er ergens schoolkinderen onder begeleiding langs een asielzoekerscentrum geloodst werden, schoot ik in eerste instantie in de lach, wat een bangmakerij en xenofobie!
Ach ja er waren rotjochies van Noordafrikaanse afkomst die Hoerrrr sisten als vrouwen langsliepen, maar dat ging toch wel weer over als ze eenmaal zelf een vrouw en dochter hadden, dacht ik, naief.
Nu werden vooral ook Syriërs genoemd in de akelige berichten, maar dat waren toch merendeels hoogopgeleide mensen met een gezin? Ik snapte het even niet goed. Klopte dit wel? Waarom werd het in eerste instantie onder de hoed gehouden in veel gevallen? Was dat die zogenaamde linkse samenzwering die Europa ondermijnende gedachten aanhing? Politie mensen links?  Het leek nergens op te slaan.
Nu we wat verder zijn en de berichtgeving omtrent deze wangedragingen wat uitgebreider wordt, zijn de meningen nog steeds zeer verdeeld. Islam is vrouwenhaat, het zijn crimineeltjes, er is hoge nood onder vluchtelingen, ze weten niet beter, zijn te weinig voorgelicht over gewenste mores, de stemmen buitelen nog over elkaar heen.
En ik? Ik snap het nog steeds niet erg.
Ik blijf voorlopig ieder mens, zoals ik al deed, behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. Ik kan niet leven met de achterliggende gedachten dat in elke man een verkrachter schuilt. Dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit en in een bloot truitje (ik.... haha) door donkere stegen ga rijden, je hoeft het noodlot niet te lokken, maar ik ga niet met angst en wantrouwen vooral mijzelf in de weg zitten.  Ik hoop dat dit rare uitzonderingen zijn en dat de hier verblijvende mensen uit andere landen en culturen elkaar duidelijk maken hoezeer zij het verpesten voor alle wel goedwillende migranten en vluchtelingen. Dat een uitgestoken hand niet als vrijbrief voor misdaad en verkrachting wordt gezien. Ach, ik ben er van overtuigd dat bij de meesten ook heus niet zo is, en anders zou het zo moeten zijn, toch?

10 opmerkingen:

  1. Moeilijk hoor, dit nieuws, wat ons overspoeld. Zo voelt het ook: een vloedgolf van emoties over iets waar geen oplossing voor is. Dit soort dingen kan je niet voorkomen door wat hekken te plaatsen, ergens aan de buitengrenzen van Europa. Ook niet door alle mensen maar toe te laten, die hier willen zijn, of moeten zijn. Ik weiger op alle vlakken mensen over 1 kam te scheren. Geen Wilders stemmers, geen vluchtelingen, geen zorgelijke Nederlanders, geen mensen die de vluchtelingen welkom heten. Wij kozen ervoor vluchtelingen uit te nodigen om bij ons te komen eten. Dat staat nog te gebeuren. Ik ga ervan uit dat dit op basis van vertrouwen kan en misschien ook wel iets heel moois op kan leveren. En word verdrietig van het niet te stuiten nieuws...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben inmiddels wél heel erg bang, eerlijk gezegd. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit slechts uitwassen zijn. En heb eerlijk gezegd niet meer het gevoel dat de overheid onze veiligheid nog kan garanderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misbruik in de katholieke kerk, misbruik op grote schaal in een Amsterdamse creche, elke dag komt er op grote schaal seksueel misbruik voor, gepleegd door Nederlanders.
    Ikzelf ben op een nare betast op straat, in de bus, in het uitgaansleven etc. Door Nederlanders. Wat er gebeurde op zo'n grote schaal in Keulen is afschuwelijk, maar laten we niet doen alsof zulke kwalijke dingen eerder niet plaatstvonden. En laat je niet bang maken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook bang, dat we veel te naief zijn. De goede vluchtelingen mogen wat mij blijven. Maar als iemand zelfs maar verdacht wordt van iets, dan moet hij uitgezet worden. Staat helemaal haaks op ons rechtsstelsel, maar in de culturen waar deze mensen vandaan komen, zijn ze ook niet erg humanitair. Dat zijn ze gewend en die die angst hebben ze misschien wel nodig. Ik had vroeger buurkinderen, die thuis niks mochten en als ze dan bij mij speelden, waar veel meer mocht, dan sloegen ze helemaal door. Zou dit niet iets soortgelijks zijn ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik woon in een dorp met een groot AZC, zie deze mensen nu al een aantal jaren langs ons huis wandelen en in de winkels en het centrum van ons dorp. Als je toevallig buiten bent om de ramen ed te wassen is mijn ervaring tot nu toe dat het merendeel vriendelijk knikt of "hello" zegt. Tot dusver gaat het hier dus prima, ik ervaar geen (over)last. Hopelijk blijft het zo voortgaan, dat is goed voor deze vluchtelingen en voor de dorpsgemeenschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vrijwel alle vrouwen hebben wel ervaring met ongewenst seksueel gedrag. Ook Nederlandse vrouwen, met Nederlandse daders. Het geweld komt vaker voor en is heftiger in orthodoxe kringen, dit is bij moslims niet anders. De huidige berichtgeving doet de grens tusen nieuws en propaganda vervagen (hoeveel vrouwen zijn er betast tijdens de Oktoberfesten?). Veel wijsheid gewenst,
    Suzanne (heeft jaren als vrouw alleen in het MiddenOosten gewoond).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een groep mensen bij elkaar kan ander gedrag vertonen,dan wanneer ze alleen zijn. Dat zie je soms bij suporters,groepen soldaten en in het uitgaansleven.Dat er zoveel vrouwen (weer) een nare ervaring hebben meegemaakt is heel erg. Maar wat er daarna bij de politie,politiek en pers gebeurt is ook griezelig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees nergens wat duitse mannen gedaan hebben nadat hun vrouw/ vriendin is betast.
    Ik stel mij voor dat op dat plein dan toch ook mensen moeten hebben gezien en gehoord dat vrouwen zijn aangevallen, betast of uitgescholden. Waarom deden deze mannen niets waarom hielpen zij de vrouwen niet. Ik vind dat echt heel vreemd dat je daar niets over hoort en leest. Kan mij echt niet voorstellen dat zij met de armen over elkaar hebben toegekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben het geheel met je eens, ook een dame zond een brief naar de VK met deze reaktie en zelf vroeg ik het me dus ook af. Het lijkt alsof er alleen maar vrouwen en aanranders op het plein daar waren, dat kan toch niet zo zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit nieuws doet me zo denken aan de Salem getuigenissen van eeuwen geleden waar een paar snotneuzerige tienermeisjes hysterische uitlatingen deden over de zogenaamde heksen in het dorp. Dat begon klein en werd ook zo massaal, ineens waren alle meisjes slachtoffer geweest van..... Ik zie dit net zo, deze evenementen (oa ook walpurgisnacht enz) staan bekend om hun zedendelicten door notabene eigen mannelijke bevolking. Maar nooit is het zo breeduitgemeten als nu, nu men de vluchtelingen nog erger in een kwaad dacglicht kunnen stellen.
    Het voert de hetse tegen het niet willen opvangen alleen maar meer op. En de media doet daar rustig aan mee. Laat ze eerst maar eens beelden gaan zoeken(want waarom zijn er geen filmpjes?) en goed onderzoek uitvoeren(straatcamera's, getuigenissen, enz)
    Ik ben wantrouwig als men ineens gaat praten over iets wat in heel europa gebeurd is. Zie je het voor je? Je vlucht de oorlog, en dan ga je je verblijf in je opvangland in gevaar brengen...tuuuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen