maandag 4 januari 2016

Dag 17 en 18; Einde retraite.

Het zit er al weer vrijwel op. Het was een zeer inspirerende periode, heb veel geestelijk en emotioneel los kunnen laten en alles voelt veel ruimer in mij. Meer mededogen met anderen en mijzelf en vooral losmaken van oude patronen.
De laatste twee dagen zijn dan ook terug naar de realiteit met een liefst zachte landing. Ik heb al veel duidelijk, minder tv-tijd, maar wel regelmatig kijken (via chromecast, Uitzending gemist en dergelijke) naar  dingen die verrijken en verwonderen. Op tijdstippen die ik zelf beslis. De tv beneden heeft duidelijk leeftijdsproblemen (is al 6 jaar oud..... tegenwoordig schijnt dat normaal te zijn) en wordt bij echte werkweigering vervangen door een smart exemplaar, waarna ik zelfs kan overwegen mijn tv abonnement op te zeggen. Voorlopig vervalt per 1 januari al mijn abonnement op extra kanalen en wil ik in januari al zo min mogelijk rechtstreeks kijken (nou ja schaatsen dan weer wel!) ;).
Er gaat grootscheeps opgeruimd worden. Elke dag een kwartiertje moet al heel wat opleveren.
Veel naar buiten en de tuin in, nog even wachten op de definitieve scoot ipv het leending waar ik nu voorzichtig op rij.
Soberder leven  en met meer zinvolle dingen bezig zijn, is een behoefte die ik sterk voel. Ik word (hoera!!!) ouder en wil mijn huis duidelijk ruimer maken, minder onderhoud en schoonmaken, minder stofnesten (fijn voor de ademhaling) genieten van de dingen die ik wel graag om me heen heb en nodig blijf vinden.
En nu heel rustig terug glijden in het leven van de dag, maar heel groot hoeft het verschil niet te worden. Mindfulness all over the place is net zo helend als een retraite, denk ik. Wel oppassen om niet in oude vallen te trappen, zoals teveel tegelijk willen, dingen te grootscheeps starten en dan uitgeteld laten versloffen. Zacht voor mijzelf zijn en kleine stapjes nemen. Ik hou jullie op de hoogte!

6 opmerkingen:

  1. Ik lees je graag, dat verrijkt mij dan weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat je goed af, plannen maken en doen wat je in je hoofd hebt!
    Lekker doorgaan zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn te lezen dat je zo genoten hebt van je rustperiode. Ik geniet altijd van je logies. Er gaat een bepaalde rust en tevredenheid van uit.
    Ik wens je veel geluk en gezondheid voor 2016.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik reageer vanaf een tablet. Ik ken mijn blogadres niet uit mijn hoofd. Vandaar Anoniem.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik reageer vanaf een tablet. Ik ken mijn blogadres niet uit mijn hoofd. Vandaar Anoniem.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen