dinsdag 8 december 2015

Nieuwe dag

Als het enigszins kan, kijk ik naar het licht worden van de dag, elke dag weer fascinerend. Het is in deze periode van het jaar meteen een soort ochtendmeditatie. Wakker worden, de dag begroeten, verwondering en blijdschap.
Vanmorgen begon weer met spektakel van kleur en silhouetten. Dat is altijd een fraaie en fijne start.
Vanmorgen komt de hulp en wordt mijn bed weer verschoond. Er kan gewassen worden en allerlei losse opruimklusjes gedaan worden, door mij, terwijl de engel verder stofzuigt en ontstoft en veegt en klopt. Ook altijd zeer bevredigend.
Op het moment voel ik me, voor mijn doen dan altijd hè , heel goed en prettig in mijn lijf, dat is zeer verheugend, want ik zie en hoor niets anders dan mensen die virussen tegenkwamen en er vol in gaan.
Met kleine stappen ontrommel ik dus elke dag weer een beetje. Daar is nu energie voor. Ook dat voelt heel lekker!
Als ik lager in energie zit, wil ik juist dieper in mijn cocon en erger ik me niet, maar zodra ik wat fitter ben kijk ik beter om me heen en denk makkelijker; wat als dat er niet meer zou zijn....., zou dat niet veel ruimer ogen en voelen?
Zou ik het echt missen?
Vooruit met de geit maar weer.





4 opmerkingen:

  1. Zo blijft een mens bezig. Ik merkte,dat ik toch weer te veel wegwerp plastic bakjes verzameld heb. Alsof ik het hele dorp druiven of bramen wil gaan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De opkomende en ondergaande zon is heel mooi, maar niet als je met de auto moet en zonnebril en zonnescherm nauwelijks helpen. Daar had ik dus vanmorgen behoorlijk last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap hoor, dat je daar nog steeds mee bezig bent! Ontrommelen, leuk woord ook nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha "Lady of the dawn"! Fijn dat je je goed voelt en lekker aan het (ont)rommelen bent. Een schoon bed vind ik ook altijd erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen