woensdag 9 december 2015

Mieters

De prachtige serie " Het Bureau" van Voskuil wemelt van de opmerking; Mieters.
Nu zouden we Toppie of Gers ofzo gebruiken. Maar deze ochtend was het tot zover zeker. Prachtig kleurenspektakel bij zonsopgang, weinig wind, zon en niet erg koud. Het voelt eerder najaarderig dan winters.
Het was dus ook geen straf om op pad te gaan voor de ophaal van de bioboodschappen. Ik vind het dan heerlijk om zonder muts of handschoenen te hoeven rijden en de ochtend op mijn huid te voelen.
Enfin, die taak is verricht en verder zie ik wel vandaag, geen heel dringende kwesties, behalve me verheugen op een speciale zaterdag, waar ik later nog wel over zal schrijven.
Genieten van een meewerkend lijf, van kneuterige en speelgrage katten en sobere maar heerlijke spijzen en dranken.
Dit wordt zo te zien, een dag om in te lijsten.

3 opmerkingen:

  1. Jij durft zonder muts en handschoenen. Voor mij te koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekker weertje hè, Ik zit ook op de fiets zonder handschoenen en eerlijk gezegd draag ik echt nooit een muts. Maar jij zit stil, dus ik vind je een kanjer!

    BeantwoordenVerwijderen