zondag 13 december 2015

Licht

Ooit blogde ik onder de titel ' Licht Leven', maar er was al een website met die naam, ontdekte ik later. Bij de verhuizing naar een nieuwe host, nam ik Vlasleeuwenbekje als naam aan. Maar licht(er) leven is nog steeds een beetje van mij en zeker een van mijn levensmotto's. Gisteravond, in bed naar een docu kijkend, soesde ik nog wat na over de fijne dag en viel prompt in slaap. De blaas maakte me wakker en het was stikkedonker boven. De stop doorgeslagen. Omdat de traplift over een noodaccufunktie beschikt, kon ik wel zonder problemen naar beneden en in de woonkamer deed het licht het wel. Met een zaklantaarn (ligt altijd bij de meterkast)op zoek naar het euvel, maar de stop (aardlek) bleef eruit flippen. Wat nu, want met de lift alleen op de noodaccu, kon ik niet vaak op en neer en ook aan mijn lichte gevoel komt een einde. Broer/vriend G. gebeld en die kwam (het was al een uur of elf geweest), de schat. Na een hoop geprobeer, de knop in de schakelkast gelokaliseerd waarachter de problemen zaten en af en toe deed hij het weer. G. heeft toen mijn lift aangesloten op een stopkontakt beneden van de probleemloze groep,, zodat in elk geval de lift zou blijven werken en uiteindelijk bleef ook boven het licht branden. Intussen ontsnapte Koekie naar buiten toen ik G. wilde uitlaten, en dacht een leuk onder auto's verstop-spelletje met me te spelen, waarop ik in het donker buiten in mijn nachthemd op Koekie-jacht moest, wat uiteindelijk lukte, want hij luistert  wel naar me als het er op aan komt.Dus toen kon ik weer naar bed en trof op tv een liveopname van Iggy Pop(hij loopt nogal met me mee de laatste week!aan. Maar na een half uurtje was het uit met de lichtpret en ben ik maar gaan slapen, met twee katterikken op bed, want de kamerdeur sloot niet meer goed door het verlengsnoer. Maar ik ben er weer en heb het licht nu overal weer aan de praat. Volgens G. moest er ergens waterlekkage bij een stopcontact of leiding zijn, wat het probleem veroorzaakt, maar ik denk dat ik al weet waar het zit. Ook in het kasje/schuurtje heb ik licht en in de garage. Gisteren heeft het uren geplenst, en ik denk dat een van die twee stopcontacten wat regendrupjes heeft moeten verduren. Alles hier is oud en lekkage hier of daar niet ongewoon. Zal straks de situatie opnemen en kijken of ik met ducttape en plastic wat kan uitrichten. PS. ik heb niets met Jomanda, ook nooit gehad, maar mijn moeder was wel fan en geloofde heilig in haar krachten, ach ja. Als ze weer een naar een meeting was geweest, vond ikk later in schoenen, handtas en onder kussentjes in mijn huis, overal ' ingestraalde ' Jomandakaartjes. Heel lief bedoeld natuurlijk, maar ik gooide ze heel snel weg.

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verschrikkelijk genant fimpie!! Die uitspraak.
    ze nam zichzelf wel erg serieus.
    Ja Jomanda, de tranen rolden over mijn wangen
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn er dan meteen problemen bij elektriciteits uitval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had die kaartjes nou laten zitten ;-)
    Lastig hoor, afhankelijk zijn van wat dan ook (elektriciteit bijvoorbeeld).

    BeantwoordenVerwijderen