zondag 6 december 2015

Kadootjes

Gister kreeg ik onverwacht een kadootje van een dichtbij wonende Sint. Toch lief.
Het grootste kado is het feit dat de twee overgebleven katten het zo goed doen en nu zelfs spelen. Koekie speelde altijd wel, maar in je uppie is er niet veel aan. De overleden Slowie tolereerde geen akties en speelde zelf ook zelden. Teig speelde nooit, die was van het low profile ivm Slowie die haar bij teveel aanwezigheidvertoon direct op haar plek zette.
Terwijl ik dezer weken dacht de speeltunnel maar weg te doen, wegens geen belangstelling, is Teig er nu opeens heel blij mee en raust er de laatste dagen heerlijk in en doorheen. Koekie probeert haar nu ook aan het samen spelen te krijgen en opeens is de schaal vol speelballetjes en muizen weer geregeld in de belangstelling. Zo leuk!!!!
Ik minimaliseer weer een beetje, minder kussentjes en ik kijk steeds rond naar dingen die ik wel zou kunnen missen. Voorlopig gaat alles naar boven, misschien bedenk ik me nog en als het veel is kan de kringloop het ophalen.
Meer ruimte is ook een kadootje aan mezelf, ten slotte. 

3 opmerkingen:

  1. Wonderlijk,dat ook bij katten de verhoudingen veranderen,als de "roedel" kleiner is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat die katten weer spelen, lekker leven in de brouwerij is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen