vrijdag 18 december 2015

Kaatje met haar mondharmonikaatje

Vanmorgen was het weer zacht en zonnig en dat was ideaal voor het plannetje van vandaag. Met de scoot richting Station Zuid om een pakje in de bus te frommelen van iemand die eerstdaags jarig is. Het was een mooie rit en zo helemaal niet koud, dat ik doorstak naar Nieuw Den Helder om aldaar nog even te zoeken naar wat lekkernijen en noodzakelijke dingen. Twee uur van huis geweest en niet koud geworden toen ik thuiskwam.
Hoera, wat een fijne dag zo!
Alles opgeborgen, ontbeten en verder lekker lui aan het uitdeuken.
Onderweg zag ik nog-madeliefjes en -rozen en al-narcisjes, ja het is een voorjaarwintertje tot nu.
Na vandaag duik ik de stilte in. Zoals altijd wil dat niet zeggen dat ik niks doe (het is retraite, dus inkeer en zelfreflectie, maar ook eventueel creatieve tijd of opruim tijd) en of ik blog hangt af van mijn behoefte daaraan , zoals ook de inhoud van schrijfsels waarschijnlijk wel een weerspiegeling van deze periode kunnen zijn, maar niks hoeft, alles is ok.
 Het leven mag mistig of helder, stil of juichend, huilend of lachend, mooi of gehavend zijn en ik mag dat ervaren. 

4 opmerkingen:

  1. Fijne retraite.
    En nu zit ik de hele tijd met dat deuntje van Kaatje en haar mondharmonikaatje in mijn hoofd....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele fijne tijd gewenst. Dat blijf ik bijzonder vinden dat je dat elk jaar doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede dagen Vlasje met veel rendement wens ik je.

    BeantwoordenVerwijderen