zaterdag 5 december 2015

Hoor de wind waait

En dat is hier zo'n beetje het hele Sinterklazerige. Niet sielig, hoor. Er is geen familie meer om het mee te vieren en al het andere wat zou kunnen, voelt als surrogaat.
Wel wat gedicht en verpakt, das leuk.
De wind is hier te stevig voor wiebelscoot, dus geen marktbezoek, koelkast heeft genoeg inhoud.
Ga een zuurkoolstampje voor twee dagen maken, heel lekker altijd.
Vanmorgen wat met de pc gestoeid want mijn browser (Firefox) deed raar. Waarschijnlijk  een mislukte update, want na wat gerommel en een herstart doet alles het weer naar wens. Ben erg gesteld op mijn eigen instellingen die precies dat geven wat ik nodig vind en gebruik.
Het Chromecasten op de boventv, bevalt prima. Omdat ik veel programma's niet leuk vind, kan ik nu volop naar docu's en muziekprogramma's kijken of naar Gemist. Beneden kan ik via i-tv en de pc veel kijken wat ik wil, als ik zo mijn rustmomentjes heb. Dat en hopies leeswerk en mijn dagen zijn snel om.
Als ik lees heb ik meestal geen of heel kalme muziek opstaan of een lange playlist van natuurgeluiden (via YouTube). Dat is heel kalmerend en meditatief. Als ik klussen doe of huishoudelijk werk heb ik mijn meest geliefde up-tempo muziek opstaan, dat stimuleert enorm. Arbeidsvitamienen Vlasje-stijl.
Nog niets van het ziekenhuis gehoord en dat is wel zo rustig, de scootmobielvernieuwing en andere zaken (Valys-kaart en vrijwillige zorg) zijn opgestart, dus afwachten  voor de resultaten.
Nog maar een korte tijd en ik zit weer in mijn eigen stilte te retraiteren, o zaligheid. Hopelijk daarna richting meer licht en de natuur in met een knappe, betrouwbare scoot. Maar voorlopig is het winter, kachel, chocolademelk, stamppot, schaatsen op tv en cocoonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen