woensdag 2 december 2015

Gelukt!!!

Vanmorgen in de herkansing voor het plasonderzoek, het was gewoon plassen in een plastic potje, had ik thuis kunnen doen, denk ik. Nu moest ik in het donker naar het ziekenhuis met een leenscoot die hotst en botst, met een blaas die aangaf er wel klaar voor te zijn, maar in het ziekenhuis geen drupje kwijt wilde.
Enfin na ruim een uur wachten met een bekertje thee en 3 bekertjes water, was ie wel te vermurwen. Gedoe.
Op de terugweg meteen de biospullen opgehaald. En eindelijk thuis waar ik mag plassen als ik moet en op mijn eigen wc.
Voorlopig even geen blaasdingen op de agenda, pfffft.
De Chromecast is gisteren aangekomen en inmiddels (makkelijk!) geïnstalleerd. Voor diegenen die niet weten wat dit voor een ding is en wat het doet;
Het is een soort stick die je in een HDMI-poort van je tv steekt en die dan via wifi contact maakt met bv een smartfoon of tablet, laptop en pc kan ook. Dan kun je dus van allerlei apps de muziek/beelden naar je tv streamen, en zo naar films docu's muziek, tv gemist, live tv kunt kijken ook als je tv niet met internet of een mediakastje verbonden is. Boven heb ik een simpele tv zonder i-mogelijkheden, maar nu dus wel. Gister al lekker naar een docu van de BBC over Syd Barrett, het verloren wonderkind van de vroege Pink Floyd gekeken in goede kwaliteit en bediend met mijn tablet. En niet duur, een smart tv is heel prijzig en nu maak je voor nog geen 40 euro van een gewone tv een smarte.( ik heb geen aandelen ,maar ook de Volkskrant en vele pc bladen zijn hier enthousiast over)


1 opmerking: