maandag 14 december 2015

De stilte komt

Volgende week begint mijn retraite, wat een fijn vooruitzicht! Alle sociale dingen zijn op zijn tijd ook heerlijk, maar als prikkelgevoelig mens ben ik net zo, of eigenlijk nog meer blij met stilte en (all)een zijn.
Nog even een weekje alles tot een goede basis hiervoor brengen en een beginnetje maken met inkeer en het voelt al meteen zo als thuiskomen.
Het bezoek van zaterdag was heel kostbaar en ik geloof wel dat dat wederzijds was, maar de a.s. retraite is een ander kado aan mijzelf. Ik doe het al jaren en beleef het steeds intenser en haal er meer uit.
Als ik niets van het ziekenhuis/de urologe verneem, zet ik dat ook in de wacht tot januari. Mijn voorgevoel dat het allemaal wel mee zou vallen komt ws wel uit, anders had ik wel wat gehoord.
En dan heb ik gewoon vrede met wat is en komt.
Morgen komt de vervangende scootmobiel, daar ben ik wel benieuwd naar. De hulp op dinsdag loopt gewoon door tijdens de feestdagen en verder zet ik vrijwel alles op halt.
Kom maar op met de stilte en de zelfreflectie en het verdiepen.

3 opmerkingen:

  1. Bijzonder,dat je dit weer kunt doen. Mooie dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je daar zo naartoe leeft! Ik ga ook een poosje rustig aan doen... ehhh denk ik tenminste ;-)
    Geniet van je rust!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Vlas, Hans en ik hebben je in ons hart gesloten en ik begrijp heel goed dat rust je goed doet. Ik hou het zelf ook rustig de komende tijd en ben van plan om lekker veel (vrij!) te tekenen en te genieten van de huiselijkheid. Dikke knuffel, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen