zondag 27 december 2015

dag 9 druppelen

Stille tranen
druppels ego
verdriet pijn
gekwetstheid
stromende ik
lost zilt op

Waarom ik huil? Het is niet eens huilen , meer het laten lopen van tranen. Er is geen gesnik, geen geschok of gehik, het is een bijna roerloos druppelen van de ogen. Alsof je in de kou of wind hebt gelopen. Het voelt ook niet verdrietig of wanhopig, het is opluchtend en een beetje weemoedig. Als ik stroom stroom ik goed, het is een loslaten van alle verdriet , pijn, het slechte verwerken van zaken, van stukken verleden die vrijgelaten mogen worden, eindelijk.
Het gebeurt zomaar en het voelt ok.  Het is een natuurlijk smelten van gestolde  gevoelens. Wonderlijk wat een retraite kan doen, bijna als een detox van emoties die blokkades geworden waren.

6 opmerkingen:

  1. Alsof al dat oude pas loskomt,als er de onbewuste wetenschap is,dat je er kracht genoeg voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms kan dat enorm opluchten. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met het loslaten, komt de verwerking. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig ook dat een retraite dat met je doet. Dat je het zelf in gang zet, ik vind het bijzonder en hoop dat het de gewenste ruimte voor je oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het je goed doet die retraite!
    Dat geluidloos huilen herken ik ook! Maar soms wel met tranen zoals soms bij een stripfiguur getekend, dan sproeien ze er gewoon uit.. .

    BeantwoordenVerwijderen