maandag 23 november 2015

Zit ik niet op te wachten......


Wat een gedoe zeg, met die nieren van mij. Vandaag voor de uitslag van de CT-scan naar de urologe geweest en na een uur ruim te hebben moeten wachten, was het gesprek daar. Er is stuwing in mijn linkernier, stevige stuwing die ws door een obstructie wordt veroorzaakt. Het lijkt niet een grote optie dat het iets met mijn kankergeschiedenis te maken heeft( hoera!), ook lijkt het niet op een niersteen, maar het kan o.a. wel een poliep zijn. Dat moet toch verder onderzocht worden, dus vrijdag krijg in het AMC te Alkmaar een renografie, wat een radioaktief onderzoek is, waarbij van alles heel nauwkeurig in beeld kan worden gebracht. Volgende week dinsdag volgt dan nog een plasonderzoek waarbij op een speciale wc gemeten wordt hoeveel en met hoeveel kracht ik plas enzo.
Alkmaar is voor mij een enorme afstand, want eerst hier naar het station, dan per trein en in Alkmaar weer een taxi nemen. De scootmobiel lange tijd in de binnenstad geparkeerd laten staan zou een uitnodiging aan vandalen zijn om iets aan het ding te slopen ofzo, dus dan maar alles per taxi.
Dat wordt nog een heel geregel.
Maar alles voor de goede zaak, nietwaar.
Niets doen is geen optie, eerst weten wat de problemen veroorzaakt. Heb duidelijk gemaakt dat ik normaal gesproken geen grote klachten heb en dat het voor mij niet hoeft als het niet duidelijk nodig is. Waarvan acte.

6 opmerkingen:

  1. Ha Vlasje, vervelend voor je dat je niet gelijk weet wat er aan de hand is maar nog verder onderzoek moet ondergaan in Alkmaar. Je hebt gelijk dat je het eerst goed laat uitzoeken. Kun je via je zorgverzekering geen machtiging krijgen voor ziekenhuisvervoer naar Alkmaar en terug?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jakkes, wat een narigheid. Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een naar bericht. En dat terwijl je eigenlijk rust wilde hebben.Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tegenvaller zeg. Vooral ook alle gedoe er omheen. Is er niet iemand bij je in de buurt met een auto die je die dag kan begeleiden en je van deur tot deur kan brengen. Dat zou al een hoop schelen, lijkt me. Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend Vlasje! Hopelijk snel goed nieuws ....Sterkte met alles! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gedoe als je alleen woont en niet het 'gemak' hebt van een partner die je haalt en brengt. Of kinderen. Wens je rust in je hoofd de komende dagen en een blik op de mooie dingen om je heen om straks genoeg energie te hebben om ook die vrijdag weer door te komen.

    BeantwoordenVerwijderen