zondag 8 november 2015

Wonderherfst

Hoge temperaturen, vaak zon, weinig wind, bomen lang in blad, vlinders, bloemen, het is apart maar wel mooi.
Gister was het een beetje echt november; meer wind, regen, veel bladval, maar toch ongeloofloos mild qua temperatuur.
Misschien wacht ons een strenge winter, maar ik wacht het gewoon af. Deze rare klimaaroprispingen maken het weer en de seizoenen wat anders dan men vaak verwacht, ik kijk en verwonder me.
Nu schijnt de zon uitbundig en is het vrijwel windstil, ook mooi.
Thuis is het behoorlijk gezellig. Ik geniet van soepjes, en had van de week o.a. stamppot van palmkool op het menu staan.  Heerlijk.
De (LED) kaarsjes en lichtjes vrolijken de vroeg donkere namiddagen en avonden op, want dat geeft zo iets feestelijks. Kortom het najaar drukt mij niet teneer, ik adem het in en vul me ermee.
In mijn hoofd is elke dag er een, een om te vieren en om tot in de poriën op te nemen. Ik zie hoe het vergankelijke hier en daar dierbaren aanraakt en besef zo intens dat leven een kado is, een grote gift. En ik pak het uit, draai het om en om, ruik eraan, luister ernaar, proef het en ben opgewonden en blij. 

6 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een prachtige herfst. Hier ook de led lichtjes aan ivm katten. Geniet ervan, doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat je zo kunt genieten van kleine dingetjes!
    Ben ook blij dat ik het kan.. je goed voelen is zoveel waard, is ook geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij maakt van het leven een feestje,zoals bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat klinkt het fijn weer.
    En als tegenhanger muziek van Nick Drake.(als ergens de depressie van afdruipt....maar wel prachtig vind ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop op een strenge winter, ik houd van echte herfst en winter. Net zoals andere mensen meer van het voorjaar houden

    BeantwoordenVerwijderen