maandag 2 november 2015

Terug op honk

Vanmorgen om half acht werd ik verwacht in het ziekenhuis. Dikke mist en gepakt en gezakt (je weet maar nooit, nachtpon en ondergoed, e-reader, tablet, doosje fruit, kuipje yoghurt en kaasblokjes enzovoort, medicatie, pampierenwinkel etcetera) meldde ik me. Doorgestuurd naar dagverpleging en meteen aangeprikt met zoutoplossing om voor te spoelen. Lekker bedje, maar droge muil wegens niet mogen drinken... Om half twaalf was de CT-scan en die was in een half uurtje gebeurd. Geen narigheden met aanprikken, kon via infuus naald, en geen rare bijwerkingen. Op zaal mocht ik yes yes, drinken en eten. Heb van het ziekenhuis alleen thee, water, en een kopje soep genuttigd, van mijzelf druifjes, kaki, schapenyoghurtje, kaasblokjes, snoeptomaatjes. Mm daar was ik zeer aan toe.
Inmiddels stroomde het zaaltje vol met voornamelijk reumapatienten die een wonderinfuusmiddel kregen en elkaar inmiddels kenden, echte Helderse Jutters, die vooral alle campings in de Noordkop, alle doden en alle verhuisden uit hun buurtje bespraken. Ik had 's ochtends heerlijk gelezen, maar dat was wel voorbij. Jammer dat ik geen koptelefoon bij me had, want het slappe geklets (ja, die Karel, die twee huizen van de hoek woonde, is die nou dood? Nee die woonde daar niet, dat was Gerrit, die nu in Schagen woont.................)tuutte al snel in mijn oren (gewend om vaak hele dagen thuis in mijn eigen rust te verkeren). Maar ja, Ik dronk meteen veel en mocht daarom eerder dan gepland naar huis, (zo'n drie kwartier winst) mits ik daar door zou zuupen. Dus er staan al een kop thee en water naast me en ik ben heel opgelucht mijn eigen ruimte te zijn, met mijn stilte en katjes.
De 23ste krijg ik de uitslag van de uroloog. 't Zal wel, denk ik stiekem.

5 opmerkingen:

  1. Oordoppen,daar dacht je niet aan. Fijn,dat het zo voorspoedig verliep.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat dit nu achter de rug is.
    Ja kan me voorstellen, zo veel indrukken door geklets en geluiden. Fijn dat je nu weer thuis bent. Gepruttel van katten is toch prettiger als achtergrondmuziek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verstandig om zelf wat te eten mee te nemen, ziekenhuiseten wordt een normaal mens ziek van vind ik. Uitzonderingen daargelaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat geleuter..pff... Ik lag (14 jaar geleden) op een kamer met één andere, zwaar Katholieke dame die een premature tweeling had gekregen..met ieder 4 doopnamen èn een schizis. En ze ging haar héééle Katholieke familie bellen om de namen door te geven en giechelde iedere keer bij de mededeling dat 1 vd 2 een schizis had. Lag ik..net bevallen van een prematuur waarvan ik niet wist hoe het met hem was, met knallende koppijn van de narcose.. Oh, wat wenste ik toen dat ik thuis was!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je weer snel thuis was! Al die drukte en herrie zal je geen goed doen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen