zaterdag 21 november 2015

Minder, minder minder!!

Nee, ik ben overnacht niet opeens een aanhangster van de geblondeerde man geworden en dit gaat dan ook niet over een nationaliteit of bevolkingsgroep, hoe kom je op het idee. Het gaat over kopen en hebben.
Hoewel ik altijd de Queen van More was, een hoarder in aanleg, begin ik af te bouwen en ben tevreden met minder en hoef het niet meteen compleet te zijn. De E-reader en de pc hebben al veel van mijn behoeftes gedekt qua lezen, muziek, film en docu's. Ook de tv kan geminimaliseerd worden door Uitzending gemist en dergelijken.
Met de feestdagen in zicht (en mijn retraitetijd), weet ik weinig te verzinnen wat ik mezelf nou eens kado zou kunnen geven. Nodig is er niks en heftig verlangen naar bepaalde zaken voel ik niet. Heerlijk eten (vers en goed en bio) is genoeg. Af en toe een bloemetje voor het leuke (kocht vanmorgen rode amaryllisstengels met veel knoppen)  en ik ben tevree.  Kleding hangt er meer dan genoeg en echt ontbreken doet er in huis ook niets.
Gossie, wat een rust geeft dat als bijgift. Dat is het echte kado.

4 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je ook zo kunt genieten van "kleine" dingen, rode amaryllis is mooi en warm. Een fijn thuis hebben, is belangrijk voor een mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is rijkdom,niet veel meer willen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat je ook die associatie legt. Toen ik een vriendin enthousiast vertelde over consuminderen of minimaliseren en de woorden 'minder, minder' liet vallen, reageerde ze ook met afgrijzen. Dacht meteen aan de grote blonde leider. Helaas was het gespreksonderwerp consuminderen daarmee gelijk van de baan. Vond ze ingewikkeld en moeilijk. Ik wees haar nog op de samenhang tussen migratie, ongelijkheid in de wereld en consumeren/consuminderen. Maar dat zag ze toch anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk!! Niets moeten, geen last van de ratrace hebben, zalig!! Doe je goed.

    BeantwoordenVerwijderen