zondag 15 november 2015

Gedachten en emoties

Het was een veelbewogen week. Thuis verloor ik mijn kattenkind Slowie plots, de lift weigerde en ik zat een halve dag (na een nacht) opgesloten in een deel van mijn eigen huis en vervolgens stond de wereld in brand, nog erger dan het al was en dichterbij.
Ik probeerde het allemaal zo nuchter mogelijk te bekijken en mijn emoties geleidelijk de ruimte te geven, maar zo werkt het niet. Ik voel de treurnis doorbreken , de wanhoop de overhand krijgen en het licht sterk getemperd worden.
Huilen lucht niet echt op, want het is te veel en te complex allemaal.
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om even de rug naar de wereld te keren en zoveel mogelijk de tijd te nemen om mijn eigen coconnetje in te kruipen om te helen.
De twee overgebleven katten en ik hebben tijd nodig om de zaken weer te normaliseren voor onszelf, voordat we rijp zijn om de confrontatie met de wereld weer aan te gaan, de wereld die zo verpest wordt door winstbejag, haat en macht.
Ik weet dat er genoeg moois en goeds is, maar dat moet even afgestoft worden, voor ik het weer zie.
 Prikkelarm leven,  mezelf koesteren, de katjes feedback geven, mijn eigen holletje  schoonvegeren en om me heen vouwen als een mantel.
Het betekent niet dat ik niet zal bloggen, maar alleen naar behoefte. Dat kan ook inhouden beperkt en minimaal of anders dan anders of even niet. Ik zie wel.
Mijn hartbloeden moet even zachtjes gestelpt.

8 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je de warmte en rust vindt binnen je huisje met de poezen. Ze kunnen zó goed troosten, de diertjes.Fijn zo'n heerlijk "nest" waar je je veilig voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat raakt dit allemaal je diep. Sterkte met de verwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neem de tijd om alles te verwerken. Soms is het goed om je even wat meer af te sluiten van de buitenwereld om zo je innerlijke rust te hervinden. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn. Je hebt gelijk. Ik doe met je mee. Even cocoonen. Wens je warmte en vrede toe <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is niet niks hoor, een kameraadje kwijtraken!
    Je doet er goed aan even tijd te nemen om het te verwerken! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen