zondag 1 november 2015

Bladstil

In Den Helder is de wind altijd een factor om rekening mee te houden. Meestal net een Beaufortpuntje meer dan elders. Vandaag en afgelopen week, was het vaak bladstil bij zonsopgang en de eerste uren daarna, dat is een uitzonderlijke situatie hier. Als dan de zon opkomt en het kleurenfestivalletje zich afspeelt tegen roerloze takken en het blad dat nog hangt, is dat een GIF-je in vivo. Bijtijds wakker en meteen de gordijnen open, dan bekijk ik dit tafereel met grote verwondering, elke dag anders, altijd wonderschoon. Een mooie start van de dag.
Op zondag heb ik dan Vroege Vogels opstaan en dat is een perfecte omlijsting van het ochtendtovergebeuren.
Al is het nu grijzig en niet warm, ik heb een geweldige start van de dag gehad.

2 opmerkingen:

  1. Hier ook genieten. Straks naar mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was ook hier een zalige eerste novemberdag Vlasje. Veel buiten geweest, een soort Vroege Vogels Live i.p.v. op de radio. Ik luister er ook altijd graag naar op de zondagochtend.

    BeantwoordenVerwijderen