vrijdag 6 november 2015

And on and on and.......

Wat een bijzondere ervaring, op tv en de reakties stromen binnen en tot mijn verbazing zeer positief zelfs, terwijl ik mezelf maar een raar dik slissend mens vond, zagen anderen wat anders. FB, blogpostbus en gewone mail en op straat , er komen heel wat commentaren. Dank, dank, ik bloos nog steeds.
Maar het leven gaat door en ik werp me gewoon weer op de dagelijkse dingen .
Heb net gebadderd, katjes verzorgd, wat opgeruimd en zo zal het wel doorgaan. Een boodschapje, mail en andere klusjes. Prima. Ben al zo blij dat het lijf weer (voor mij) normaal doet.
Meneer Tim Buckley strooit mooi gezang door het huis en het leven is aangenaam, oh yeah!
Wat me nog wel van het hart moet; van de week in DWDD werd een "battle"in rouwgedichten gehouden. Wat een idioot idee. De gedichten waren wonderschoon, Adriaan van Dis leest enorm goed voor, Arie Boomsma had ook een mooie keus gemaakt, maar een battle, hoe kom je erop. Dit zijn gedichten die ruimte en tijd nodig hebben, die in stilte moeten inzinken en zich zeker niet lenen om door twee ijdele apen (afgezien van hun kwaliteiten als gedichtenlezers) in een strijd, een soort wedstrijd in rouw, te worden gebruikt. Goed dat gedichten aandacht krijgen en zeker deze categorie, maar beslist niet zo. Miskleun van de week!


5 opmerkingen:

  1. Het ging op tv toch over wie je bent en waar je voor staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geloof, en een Hoop Liefde, gaat over die drie sleutelwoorden. Mijn geloof is niet het hunne en ik ben juist kritisch op elke zogenaamde waarheid, dat maakte ik duidelijk, omdat Geloof iets aanneemt dat voor hen waar is, maar niet zonder meer voor mij. Was wel duidelijk geloof ik. En ik heb alleen gepraat over wat voor mij belangrijk is en waarnaar ik probeer te leven.
    Maar ja dik, blijf ik.......;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, het zal wel aan mij liggen, maar ik kom je niet tegen in de uitzending over Den Helder. Welke minuut zit je ongeveer? Heb het al 2x bekeken :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De aflevering van woensdag, vlak voor het einde. Het begint als hij (Keefah) aanbelt bij een deur met gele kozijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat 'battle' idee was ook voor mij een miskleun. Toch vind ik de heren geen ijdele apen hoor ! Dat er aandacht wordt geschonken aan poezie , waar zie je dat nog op de televisie.

    BeantwoordenVerwijderen