vrijdag 16 oktober 2015

Warme jassen

De reaktie over mijn stukje van gisteren verbazen mij, zo geinteresseerd en warm. Dank, dat geeft de burger moed. Soms twijfel ik enorm of ik  wat te vertellen heb, maar dus kennelijk wel.
Een andere warme jas is het feit dat er eindelijk beweging zit in het mantel/noodzorg front. Er zijn een paar organisaties die wel met aanbod kwamen en zelfs heel zinnig klinkend. Er zijn aanvragen de deur uit en uitnodigingen tot gesprekken. Ook dat brengt weer wat aan vooruitzichten.
Vanf dinsdag was ik weer niet fit, maar gelukkig is er niets ergs aan het licht gekomen, al ben ik niet gerust op de blaas. Maar op 2 november ga ik een dagopname tegemoet om een CT van blaas en nieren te laten maken gevolgd door een afspraak met de uroloog op de 23ste. Ben benieuwd of eigenlijk ook niet.
Sinds de kankerdiagnose denkt elke dokter meteen iets te vinden dat op onheil op uitzaaiingsgebied zou duiden, wat dan later niet zo blijkt te zijn. Meestal littekens, cystes, of ander wat afwijkend onduidelijk gedoe dat niets met de kanker van doen heeft. Wel weer een spanningsperiode en visioenen van narigheid.
Natuurlijk besef ik dat vroeg of laat de kanker me waarschijnlijk wel gaat inhalen, anderzijds heb ik tot dusver altijd haarfijn gevoeld wanneer er echt iets mis was en wanneer niet en mijn intuïtie zegt me dat ik me nu ook niet druk hoef te maken. Wel zou het fijn zijn als via relatief makkelijke methodes de herhaalde blaasontstekingen een halt toegeroepen kunnen worden.
Ik zie op buienradar dat het zo droog gaat worden, dus trek ik dan mijn eigen warme jas aan om de verre Appie met een bezoek te vereren.
Om an later weer de warme jas van eigen huis en haard aan te trekken. Zo, daar heb ik weer mooi een punt aan gedraaid, toch?

8 opmerkingen:

  1. Ik schiet altijd meteen in de stress bij afwijkende uitslagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoe je hier mee omgaat. Bij zoiets kun je mij bij elkaar vegen. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt en je verder kunt met je mooie logjes, zonder je druk te hoeven maken over andere zaken.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met die intuitie van jou zit het wel goed. Jammer dat je nog tot 23 november moet wachten om dat bevestigd te krijgen. Hou het hoofd koel en het lijf warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met die periode van afwachten. Wat zorgelijke gedachten komen nu eenmaal,die kun je niet blokkeren,als spam.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrikken is logisch, maar hopelijk niet terecht, al duurt het nog even hè, voor je het weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Vlas, het blijft allemaal spannend voor je.... Ik wens je alle goeds met je gezondheid! Wel fijn dat er aan de zorgkant nu wat beweging komt! Ik hoop dat je mij een keer je emailadres wil mailen via mijn gmail: bijdetulpenboom@gmail.com. Hartelijke groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam, dit adres klopt niet zegt mijn server......

      Verwijderen
  7. He wat gek ik zal het natrekken maar ik geef je even mijn andere e-mailadres: mirjam.udo@live.nl. Dan mail ik je daarna terug.

    BeantwoordenVerwijderen