woensdag 28 oktober 2015

Voorbereid

Als er eerstdaags een strenge winter uitbreekt (hoop het niet, maar ja, wie ben ik) ben ik goed voorbereid. In het najaar zorg ik altijd dat al mijn voorraden goed op peil zijn. De koeling en de vriezer en de voorraadkast zijn inmiddels goed gevuld en de medicatie is voorlopig geregeld dus ik lig op schema.
Voorlopig genieten we nog van een Indian Summer, met mooie verkleurende bomen en struiken en vaak zon , afgewisseld met mistige ochtenden, die zo 'n geheimzinnig sfeertje kunnen oproepen. Het is mooi buiten. Het is al gezellig binnen en ik stoof appeltjes, kook soepjes, en winterkostjes. Prima te doen!
En rust in de kop omdat ik al gereed ben voor grimmiger dagen.

3 opmerkingen:

  1. Lekker gevoel lijkt me dat, dat je op slechter weer bent voorbereid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk gevoel als de voorraad weer op peil is en je op alles voorbereid bent. Ik kan mijn eigen brood bakken en de kast is ook gevuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het steeds weer van plan, maar met veelvraat puber in huis zijn de voorraden altijd zo weer weg. Wat dat betreft moet ik een voorraadkast met een groot slot hebben die ik aan een riem om mijn middel hang ;)

    BeantwoordenVerwijderen