donderdag 22 oktober 2015

. Verdacht sujet

Tegenwoordig worden het oud papier en het plastic afval vaak op dezelfde ochtend opgehaald. Dat weggewerkt en meteen de stad in om boodschapjes te doen en de glasbak aan te doen. Er ging meer het huis uit dan in, zo.
In de supermarkt een paar vreemde incidenten. Eerst ging het brandalarm af, toch even schrikken want redhot ben ik niet bepaald meer.... Het bleek een oven bij de bakkerij die de boosdoener was.
Later zag ik een chef steeds mijn pad kruisen en vroeg me al af de beste man niets beters te doen had, maar op een gegeven moment sprak hij me aan, of ik niks in mijn jas had gestopt. Ik trok ter plekke mijn jas uit en hij zag dat er niks verstopt was en bood stotterend zijn excuses aan. Nou begrijp ik dat er streng op winkeldiefstal wordt toegezien, in dit filiaal lijkt het schering en inslag te zijn, en dat het verwarrend is als een juf op een scootmobiel alles rechtstreeks in een tasje (mede dankzij Clarien!) frommelt, ipv een karretje of boodschappenmandje te gebruiken. Het feit ligt er dat je de mandjes net niet kan plekken op je scoot, zodat je wel tot deze oplossing moet overgaan. Voor mij niet erg, maar soms wordt er raar op gereageerd.

Enfin, boodschapjes in huis, en gang en andere bergplekken voor afvalzakken en papiertassen lekker leeg.

Gisteren kwam een Ouderenadviseur van een Stichting langs, een fijne vrouw die goed luisterde en me inschreef voor tuinhulp, klushulp en een vaste vrijwilliger voor steun. Het is nog geen echte mantel/noodhulp maar wel een vergemakkelijking van mijn leven. In november komt er nog een gesprek met iemand van een andere Stichting die hopelijk wel daar aan kan doen. Het zijn de eerste stappen.
Er moeten nog wat huishoudelijke klusjes verricht worden en dan ben ik al aardig weekendklaar!

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat jij de (sociale) vaardigheden bezit om op een adequate manier om hulp te kunnen vragen en de weg weet, en deze hulp nu ook al voor een deel krijgt. Maar ik maak me zorgen om ouderen en andere hulpbehoevenden die dit niet kunnen, deze mensen vallen nu vaak buiten de boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had zeker je tuinbroek aan!! :)
    Blij te lezen dat de kring om je heen wat groter wordt en inderdaad; wat Anoniem zegt: ik denk direct aan al die ouderen/alleenstaanden die dit niet kunnen/durven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop,dat de hulp-stappen,die nu gezet zijn inderdaad tot praktische hulp leiden.

    BeantwoordenVerwijderen