zaterdag 24 oktober 2015

Overal valt iets fijns te ontdekken.

De herfst naar de winter toe is een seizoen vol grijze luchten, regen en van tijd tot tijd regen. De kou en de kortere dagen jagen ons meer naar binnen, maar ik hou er toch van.
Lekker gezellig teuten met thee, soep en lichtjes overal. Lekker plaidje over je heen en lezen op de bank met een omslagdoek om je schouders. Winterkost herontdekken en weer heerlijk van smullen, andere groenten en fruit. Ik heb pompoenen bij de vleet in huis en op de markt verlustig ik me aan  de druiven en de kaki's naast de volle keus aan appels en peren.
De planten die stug blijven bloeien zoals de O.I. kers en de kleuren van blad en struik. Het is allemaal feest, voor wie wil zien en ondergaan.
Elk jaargetijde heeft zo zijn vreugdes.
Als echte genotskikker ben ik ook altijd tevree. Ok, dagen regen is niet echt leuk en niet naar buiten kunnen door harde wind of gladheid gaat ook vervelen, maar binnen kan ik veel compenseren door mijn nestje steeds knusser te maken en me te wentelen in huiselijkheid.  Wat een gelukkie om te wonen in een streek met seizoenen, nooit verveling, altijd wisselend en je leeft duidelijk in ritmes, een met de natuur. Mij hoor je dus echt  niet mopperen.


6 opmerkingen:

  1. Ik ben ook zo blij dat we in dit land wonen, juist door de seizoenen, waarvan de herfst en winter mijn absolute voorkeur hebben! Maar de vrolijkheid van de mensen met warmer weer is ook fijn en de bloeiende krokussen zijn ook prachtig. Nu heerlijk cocoon-weer en zalig buiten lopen met een koude kop en een waterneus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je beschrijft het zo treffend dat ik je zie genotteren in je vredige nestje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit weer te genieten van je blog ,zo treffend geschreven . Laten we gewoon genieten van al wat er is in elk seizoen weer en het is aan onszelf om er nog iets mooiers van te maken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je beschrijft het zo treffend dat ik je zie genotteren in je vredige nestje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Genotskikker. Heerlijk woord. Geniet van je lichtjes en de warmte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, als je overal het positieve van in kunt zien en dus altijd kunt genieten. fijn.

    BeantwoordenVerwijderen