zondag 4 oktober 2015

Newborn

Zondagmorgen, Vroege Vogels op de radio, wat prutsen op de pc. Administratie doen. Lekker opruimen hier en daar en genieten.
Het is heerlijk om je lichaam weer terug te vinden. De periode voor ik ziek werd, werd mijn energie steeds minder, voelde ik me per dag minder fit, was mijn wc-gang vreemd, vooral de urine rook raar, raarder, raarst, en begonnen mijn handen te bladderen en kloven te vertonen. Allemaal tekens dat er in het lijf dingen niet goed gingen, maar de vinger kon ik er niet echt opleggen. Nu keer ik terug naar een lijf dat  doet wat het hoort te doen, zonder al te veel spatsies.
Ok, een energiebom zal ik nooit meer worden, maar de futloze luizak die bijna haar bed niet uit kon komen, slecht sliep en steeds minder eetlust had, die is op de loop, dankzij de heftige antibiotica kuur. Normaal vermijd ik liever zulke paardenmiddelen, maar nu was het keihard nodig en ik heb geen nawerkingen gehad in de orde van verstoorde darmflora ofzo. Het heeft me vooral goed gedaan en door het snel oppakken van de goede voedingpatronen van voor die tijd, is het meteen goed gegaan.Hallelujah!
Ik zie, nu mijn lijf weer over de natte dweiltijd heen is, niet meer op tegen dingen en voel me, voor mijn doen, heel goed en herstel beter dan tijden lang het geval was. Kon fris en uitgeslapen mijn bed uit en zolang ik binnen mijn energie grenzen (die ik streng bewaak) blijf, voel ik me ok.
De huid herstelt, het ruikt weer normaal op de wc en ik ben weer mens.
Sorry voor het jubelen, maar na ruim 2 maanden in toenemende mate waardeloos voelen, is dit een paradijselijke toestand.
Komende week staat woensdag het echo-onderzoek op het programma en vrijdag het ophalen van de nieuwe ID-kaart op het programma, naast achterstallige klusjes en genieten van de Indian Summer.
Ik ben blij met alle lieve mensen die belangstelling toonden, die me lieve berichtjes stuurden en die mee dachten. Rijkdom.

5 opmerkingen:

  1. Fijn, nou het met je gezondheid weer beter gaat, heb je ook je eigen, vertrouwde leventje weer terug waar je zo van kan genieten. Lekker erop uitgaan met dit mooie herfstweer, ik geniet ook van het prachtige weer en de natuur in herfsttinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je de terugkeer naar goed voelen zo duidelijk voelt.

    Waarschijnlijk was je basis voor ziek zijn beter dan de jaren ervoor en ben je zo goed hersteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je,dat gevoel alleen al is medicijn. Geniet van alles,wat weer kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat het weer beter met je gaat.Een rijkdom, hoor. Geniet van je lijf die weer doet wat jij graag wilt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen