zaterdag 17 oktober 2015

Lekker, lekker

Het was een beetje druilerig buiten met wat motregen, maar toch naar de markt gereden en mijn lust in een vissie bevredigd (spiering en tongkuit) en zag te lekkere vijgen en kaki's dus ook meegenomen. De fruitschaal ligt vol, tegenwoordig ook met kleine tomaatjes waar ik op belust ben en de middagsnack is geregeld, dan is het tijd om lekker kippensoep te trekken en de weekendkrant aan te vallen.
Gister kwam vriend/broer G langs, hij gaat een weekje met zijn vriendin naar Frankrijk en kwam even afscheid nemen en dieetadvies vragen (hij is wat te zwaar en neigt naar hoge bloedsuikers). Was even gezellig.
Nu mag heer Dylan (Marja....)de muzikale begeleiding verzorgen en ga ik de bekende weekend rituelen met vrijkatjes, lezen, veel thee en lekker relaxen uitvoeren. Er is genoeg te lezen:
Ik krijg geregeld ook het Helders nieuwsblaadje van de buren. Er is een dikke soap aan de hand in de Helderse politiek, zoals jaar  in jaar uit er altijd wat rotzooit, ruziet en elkaar de strot afbijt. Droevig maar ook komisch. We barsten hier van de Hekkings en de andere Koot en Bie klonen.
De  nieuwe partij die groot uit de verkiezingen kwam met motto's over transparantie en geen nieuw stadhuis, heeft een flink aantal leden die de opperpolitiekesmurf bekritiseerden de tent uitgegooid en de coalitie opgebroken om juist met de oude partijen een nieuwe te maken waarbij een nieuw stadhuis duidelijk wel bespreekbaar is.
Enfin onuitlegbare zaken gepaard met smaadaanklachten en over en weer aangiftes bij justitie. Je hebt hier geen Netflix nodig, hoor. (heb ik dan ook niet)
Het weekend gaat NU van start. 

10 opmerkingen:

  1. Ja, geweldig. Heer Dylan krijgt van mij een linkje. Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooiiiii inderdaaddd

    fijn weekend

    leuk dat je er weer bij bent

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat lekker kuitjes, helaas kom je ze nog maar weinig tegen.

    Vraag me wel eens af waar ze dan in verwerkt worden. Iemand enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou je hebt een fijn weekend voor je geniet ervan.Mooi muziekje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als het zou bijdragen tot vrede mogen ze deze beelden afdraaien op film en tv over de hele wereld.

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh leuk dat je weer een keer meedoet, lekker nummer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een echte ouwe van Bob Dylan, begin 60-er jaren!
    Nu weer helemaal actueel, met een dreigende nieuwe koude oorlog, die hopelijk niet via het midden-oosten op zwaardere confrontaties uitdraait.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een (voor mij) onbekend nummer van een bekend artiest...
    Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi nummer kende ik niet ,werd er wat verdrietig van.
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een onbekend, maar mooi nummer van een groot artiest.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen