donderdag 15 oktober 2015

Klein en saai

Mijn wereldje is klein en saai, vooral in andermans ogen denk ik. Dat ik er toch over blog en dat mijn stukjes gelezen worden ook, mag een wonder heten. Ik onderneem geen spannende reizen, heb geen kinders of man waar veel over te vertellen valt, heb geen baan of hobbys die interessante weetjes opleveren, ben nergens erg  aktief en heb niet veeel aktualiteiten te vermelden. Het meeste betreft dat miniwereldje en mijn eigen binnenwereld, die gelukkig wel een stuk groter is.
Maar ik bewonder mijn lezers voor hun doorzettingsvermogen en medeleven.
Zelf hou ik best ook van blogposts lezen over de kleine dingen des levens, over iemand die zo trots is op haar moestuintje of over de dingen die ze zelf fabriekt.
Over innerlijke strijd en gedachtenspinsels lees ik ook graag en zo geniet ik erg van het blogwereldje.
Veel reageren doe ik niet, alleen als iets me erg raakt, en  de reakties op mijn eigen posts lees ik graag, maar wil niet hier in diskussies raken of er een koffiekransje van maken. Het is genoeg om mijn eigen plekje te hebben en jullie bloghuisjes te bezoeken.
Ik hou het ook al jaren vol dat bloggen, het is toch een ritueeltje dat er bij hoort. En je leert soms de meest leuke mensen kennen.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Vlasje, ik reageer de laatste tijd minder maar lees je logjes altijd met veel plezier....ik hou van je positiviteit en leer er veel van....Ik heb niks te klagen (maar doe het wel hoor ;) ben gezond (al 54 jaar !) Heb een lieve man en drie gezonde kinderen en toch verval ik regelmatig in klaagmodus ....als ik jouw stukjes dan lees word ik weer met mijn voetjes op de grond gezet en probeer ik wat meer de zonnekant van het leven te zien....Saai?! jouw wereldje ....helemaal niet!!! dus alleszins bedankt dat we mee mogen genieten van jouw schrijfsels! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het helemaal niet saai, het is net altijd leuk om te lezen hoe je ondanks problemen met de gezondheid, geniet van je leven en er altijd weer het beste van probeert te maken. Vind altijd leuk dat je zo intens kunt genieten van dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Saai .Je bent een heldin zo als jij met het leven omgaat. Moet regelmatig aan jou denken. En denk dan ook weleens .Ze zouden Vlasje haar blogs eens moeten lezen. Mensen die door het leven fietsen. Heerlijke tegenhang voor al het rare nieuws .Vandaag in de Telegraaf .Ouders lenen (Of bezuinigen op eten )om dure spullen voor de kinderen te kopen .Want status hoort en moet . Dan jij. Elke keer,als ik sacherijnig dreig te worden van wat niet kan, een inspiratie om te lezen hoe intens tevreden je met weinig kunt zijn . Zo ,n groot voorbeeld . Groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is saai ?? Juist van de dagelijkse dingen die jij steeds weer beschrijft kan ik genieten maar ook leren om mezelf eens een schop onder mijn kont te geven .Ook ik reageer weinig maar lees heel graag bij je .Gewoon juist omdat je een mens bent zonder grote dingen die geniet van het kleine en behoorlijk sterk is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ik vind jou juist helemaal niet saai maar een heerlijke eigenwijze en soms recalcitrante vrouw die haar gedachten altijd mooi weet te koppelen aan bijpassende muziek.
    Zelf ben ik van nature groots en meeslepend en jouw blogs houden me regelmatig met de voeten op de grond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw stukjes gaan niet altijd over doen,maar over zijn. Juist dat lees ik graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je stukjes helemaal niet saai. Ik lees graag hoe je met alles omgaat en beredeneerd. Gewoon doorgaan hoor! Ik leer er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In het gewone, dagelijks zit mijn grootse geluk. Dat lees ik ook bij jouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je logjes lees ik erg graag. Omdat ze over jou gaan, jouw leven en dat maakt het interessant. Je bent open en eerlijk in je stukjes en dat kan ik erg waarderen. Genieten van de leuke en kleine dingen, dat maakt je een tevreden mens, een heel lief tevreden mens.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bloggen is een uitlaatklep, ik denk wel voor iedereen!
    En of je nou over reizen of boodschapjes blogt, er zijn altijd mensen die het interessant eb leuk vinden!
    En dat je mijn stukjes via FB liket doet me goed :D

    BeantwoordenVerwijderen