zaterdag 5 september 2015

Zo' n zaterdag

Bijtijds wakker, opeens gebonk en Hallo Hallo geschreeuw, ik zat meteen rechtop in bed maar rook geen brandlucht en zag geen rook, zoals 6 jaar geleden. Bij benedenkomst, niets te zien. (later begreep ik dat een buum zich in de tuin buitengesloten had, terwijl het gezin keuvelend in de badkamer boven was, en niks hoorde.....).
Enfin, stromende regen, dus op mijn akkertje de ochtendlijke routine afgewerkt en toen werd het toch droog en kon ik naar de markt en de super. In de super stond ik bij de uitgang te praten met een kennis toen een schim en twee meiden met DEKA-jasjes erachteraan langs schoten. Een winkeldief, begrepen we. Buiten werd deze vastgehouden door twee voorbijgangers en werd 112 gebeld. Die kwamen vrij snel en toen ik naar huis reed zag ik dat de jongen op de grond gewerkt was en dat de agenten  hem fouilleerden. Een winkelmeisje nam twee kiloblokken kaas in ontvangst en ik vond het eigenlijk zielig, die magere jongen, zo te zien hindoestaans, die daar zo lag. Natuurlijk applaus voor de kordate meisjes en voorbijgangers, maar het was een deceptie om zo'n mager scharminkel te zien die de DADER was.
Inmiddels thuis, de boodschapjes opgeborgen, thee in de pot en de krant ligt klaar.
Er is zon, er wordt getimmerd (buum heeft meteen een nieuwe keuken besteld) en ik ga weer lekker schaap rijden.
Fijn weekend iedereen.

4 opmerkingen:

  1. ow dear, dat lied brengt nog nachtmerries naar boven van slapeloze nachten in de brugklas. Ik deed de eerste maanden geen oog dicht, en dit lied spookte dan onafgebroken rond in mijn hoofd. :(

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van hetzelfde! Je hebt er weer de gang in... Lekker bezig!
    En dat nummer... zaaaaalig!!! Lekker meegegalmd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze had wel een lijntje in d'r jump-suit.
    Enne... schaaprijden?
    Middagdutje?

    BeantwoordenVerwijderen