zaterdag 12 september 2015

Weg ermee!

Facebook is een vreemd fenomeen en ik sta er zeer ambivalent in. Enerzijds geniet ik van de berichten over onderwerpen waar ik belang in stel, zoals archeologie, natuur, voeding, muziek, anderzijds kan ik me best ergeren aan oppervlakkig gedreutel over dagelijkse zaken, zeker als er geen humor of verdieping bijkomt en het ook nog eens heel slecht geschreven is.  Ook zie ik nogal eens enge uitspraken (al dan niet gedeeld van uit nare kranten of sites) langs komen en daar kan ik niet om lachen, het doet me zeer dat mensen zo weinig gevoel in hun donder hebben en vluchtelingenhulp meteen ten koste zien gaan van hun zg eigenbelangetjes. Deze mensen  zie ik ws niet afreizen naar de grote zorgmanifestatie vandaag, terwijl ze zo erg moeten huilen om het lot van ouderen en gehandicapten.
Ze zwijmelen op Mag ik dan bij jou van Claudio de Brij (overigens een prima lied), maar ik zou in geval van nood niet bij hen aankloppen. 
Ik zie nu al dat veel mensen nooit eens naar mij informeren of belangstelling tonen, terwijl ik dat op mijn beurt wel probeer te doen.
De vluchtelingencrisis zorgt er wat mij betreft wel voor dat de bokken van de schapen worden gescheiden. Natuurlijk hebben zij recht op hen mening, maar ik hoef er niet naar te luisteren, want het kan mij oprecht pijn doen.
Ik heb gisteren een flinke opruimaktie onder mijn Faceboek " vrienden " gehouden en iedereen waarmee ik geen prettig contact voel, of van wiens uitlatingen ik distancieer, ontvriend. Ook mensen die nooit belangstelling tonen of met wie er eigenlijk geen echt contact is, heb ik eruitgegooid.  Dat kan nog wel fijngeslepen worden hier of daar, maar het lucht meteen al op.
Het betekent niet dat ik die mensen aanklaag of haat of minderwaardig vind, alleen dat ze niet bij mij passen en dat ik geen positieve vibes krijg van hun "vriendschap" op FB.
Soms overweeg ik kluizenaarster te worden, weg van alle negativiteit en prikkels.

9 opmerkingen:

  1. Doen wat goed voelt voor jou Gusta!
    Dat zou ieder mens moeten doen en niet zo met de meute meelopen.
    Maar ja, we zijn niet allemaal hetzelfde hè..
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms heb je ook gewoon te veel vrienden en te weinig energie om alles te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar. Ik kan soms zo boos worden om berichten van anderen. Maar ja, vrijheid van meningsuiting denk ik dan ook vaak. Het probleem met FB is vaak dat het ook een link is met mensen waar je eigenlijk al heel lang geen contact meer hebt gehad en die niet passen bij de persoon die je hier en nu bent. Mensen van vroeger of van de lagere school die je hebben gevonden via FB. Tenminste, zo ervaar ik het.

    Ik heb van sommige mensen ook gewoon de berichten uitgeschakeld die zie ik dan niet meer tenzij ik zelf hun pagina bezoek, omdat ik me er soms aan stoor of omdat ze al te gruwelijke foto's van dierenleed continu plaatsen. Dat komt gewoon te hard binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik erger me soms ook vreselijk aan foto's of uitlatingen van fb'rs. Die klik ik dan meteen weg als ongewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook altijd zo een dubbel gevoel bij fb :( Inderdaad een aantal jeugdsentimenten gevonden maar verder word ik er niet echt blij van..ikwileenookeenhutjeopdehei.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik mis al een aantal dagen een blog van jouw hand. Is alles goed met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag vlasleeuwenbekje,ik sluit mij aan bij de vorige ,,bezorgde mails,,

    alle goeds gewenst,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik stuur je een 'hart onder de riem' door de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen