dinsdag 1 september 2015

Ouderen

Tja, daar hoor ik sinds een paar jaar ook bij. Maar het is geen status om te benijden. De zorg, speciaal voor mensen die hem nodig hebben is al teruggeschroefd tot een onder niveau van noodzaak peil. Verzorgingstehuizen sluiten, zonder een alternatief, verpleeghuizen hebben ellenlange wachtlijsten voor de vaak minimale zorg die ze kunnen leveren en dan worden pensioenen en AOW ook gekort en allerlei belastingteruggavemogelijkheden (wat een scrabble woord!) wegbezuinigd. Ik heb eens zitten rekenen maar alleen al aan zorg betaal ik een maandsalaris meer per jaar. Dat is zo'n 12%. Ik schiet in de lach als ik lees dat op Prinsjesdag bekend zal worden gemaakt dat ouderen er een paar tiende procenten tot som wel 3.5 procent aan toe op vooruit zullen gaan. Je meent het, Rutte...... Het betekent dat de inkomens achteruitgang wordt gestopt, maar gecompenseerd, neuh.
Ik klaag zelf niet, maar heb wel een gevoel van oneerlijkheid. Wij zijn niet meer produktief, dus mogen we dat merken. Hoeveel ouderen vangen kleinkinderen op? Hoeveel opa's knappen huizen op? Hoeveel alleenstaande ouderen zijn niet anderen tot steun?  In wezen zorgen zij dat de bezuinigingen van de laatste jaren voor veel mensen het leven nog dragelijk maken. 
Nee,Rutte en aanverwanten, zo behandel je mensen niet.

2 opmerkingen:

  1. 'Wie niet werkt, zal ook niet eten'... daar moet ik steeds vaker aan denken. Om over de rest maar niet te spreken. Kotsmisselijk word ik ervan, ik kan die koppen van R. & co. niet meer zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maakt sommige ouderen zo angstig,die steeds afbrokkelende zorg. Die steeds duurder wordt van een krimpend inkomen. Triest.

    BeantwoordenVerwijderen