woensdag 30 september 2015

Mugshot, zeurende buuf en de dijk

Vanmorgen de biozaken gehaald en meteen een pasfoto laten maken voor het ID-kaart-vervanggebeuren morgen (op afspraak, scheelt een hoop wachten).
Meestal is het echt zo'n opsporing verzocht foto, maar deze valt nog wel mee.

Kleine aanvaring met buurman. Buurman rechts is een hobbybouwer die overal en alles verbouwt, opknapt en er een leuke zakcent mee verdient , het is zijn lust en leven. Buurman links is ambulancebroeder, met eigen bedrijf en een druk leven, die eerst huis wilde verkopen, maar omdat hij zijn (hoge) vraagprijs niet kon krijgen, is hij in de verbouwmodus gegaan, want dan wil hij wel blijven wonen. Beste knul, maar hij communiceert niet goed met zijn buren. Eerst werd er een serre aangebouwd, zonder dat even te melden of toe te lichten. Nu is er een hele nieuwe keuken zelf geplaatst en wordt en passant maar even de hele huiskamer mee opgeknapt. Ook de achtergevel moest wat opgekalefaterd, maar dit alles weer zonder even te melden wat er gaande was. Veel lawaai, maar ook regelmatig stof en andere overlast. Er zijn stenen doorgeslepen en mijn platte keukendak zag opeens rood van het steenstof. Buurman timmergraag doet deze klus. Alles zonder even mee te delen hoe en wat. Ik wist ook niet dat andere buum achter bezig was. Toen ik vanmorgen even de bouwbuum tackelde, reageerde hij geirriteerd, alsof ik een gigazeikwijf was en dat zit me niet lekker. Ik weet dat ze vreemd tegen me aan kijken; de vrouw die altijd maar lui ligt te zijn op de bank en met een zooi (3) katten en een verwarloosde tuin, het komt niet in ze op om eens naar me te informeren of hulp aan te bieden.  Dat ik ziek was schijnt iedereen ontgaan te zijn, terwijl de gordijnen voor dagen dicht waren. Ik wil geen zeurbuuf zijn, maar als je niks zegt lopen ze over je heen, verbouwen is hier een heilige koe en minder gezonde buurvrouwen alleen maar lastig. Terwijl ik e wel altijd geinteresseerd en vreindelijk naar hen toe opstel. Enfin nu zit ik hier dus te zeurpieten en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling. Maar moest het even kwijt.

Vanmorgen wel kans gezien, voor het eerst in weken even een stukje over de dijk te rijden, wat heb ik dat gemist. Heerlijk, zonnetje, licht windje, Texel klaarhelder te zien, het is zo'n rijkdom.

Mij gaat het dus goed, al ben ik nog niet op sterkte (die is normaal ook die van een natte  krant, maar nu nog sneller de tank leeg). Ik probeer elke dag een par puntjes af te werken en voldoende op het schaap tijd in te lassen. Dat werkt het beste.
Gister veel bezoek gehad, J. die zelf nog steeds niet goed kan slikken kwam even langs, de hulp was er en daarna broer/vriend G lang op bezoek en in de namiddag kwam vriendin N. allerlei lekkers van haar volkstuin langs brengen. Dat doet een mens veel goed.

Wat mailings met vragen over mantelzorg/noodhulp de deur uit, nog niets op gehoord (moeilijke vraagstukken stel ik aan de orde.....)
Volgende week het echo-onderzoek in het ziekenhuis. Alles loopt en ik loop mee.

6 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat. Met dit prachtige, zonnige weer, is het heerlijk om even buiten te zijn. Kan me indenken dat je dat gemist hebt. Ik denk dat heel veel mensen naast buren wonen die zich, jammer genoeg, weinig aantrekken van hun buurt (buren). Hier vaak, tot diep in de nacht lawaai van feestjes ed en inderdaad ook veel klussen in en rondom het huis. Je bent niet de enige hoor, die zich wel eens stoort aan de buren. Het is altijd goed om de ergernis eens van je af te schrijven, dat lucht op. Probeer je er niet te veel van aan te trekken en geniet van het mooie weer (en de 3 katten).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen met zulke bouwende buren. Wel fijn dat je weer een frisse neus hebt kunnen halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen dat je steeds in de rommel zit. Wel heel fijn dat het nu toch weer wat beter met je gaat! Hopelijk laadt de batterij weer snel op goede sterkte op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mensen,die verbouwen zonder even de buren in te seinen, kun je waarschijnlijk ook geen begrip voor jouw situatie verwachten. En er is toch niets prettigers,als dan die ander "de schuld geven"?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan ik je ook even emailen? Ik zie nergens een mailadres.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vervelend hoor, klussende buurmannen die niet even waarschuwen dat het lawaaig en rommelig kan worden ! Maar ik kan me niet voorstellen dat ze over je denken als een 'vrouw die altijd maar lui ligt te zijn op de bank'.Ze zien je toch vast wel eens rijden met de scootmobiel, dan weten ze dat je niet fit bent. Sterkte en ik hoop dat je je nog weer wat beter gaat voelen !

    BeantwoordenVerwijderen