zaterdag 1 augustus 2015

Tuintopia

Nog steeds volg ik Utopia, vooral omdat het me zo verbaast elke keer.
Wat me  bij voorbeeld opvalt is dat er vaak met leuke ideeën wordt begonnen, maar dat ze al snel weer worden verwaarloosd ook, terwijl er soms stevig voor geïnvesteerd was. Vooral al de inbrenger/ster van dit idee Utopia verlaat, neemt niemand het op zich er verder mee te gaan terwijl er heel wat geld en tijd en liefde is in gaan zitten. Vorig jaar was Chris de tuinman in zijn eentje bezig de tuinen, de omgeving en de kas grootscheeps te verfraaien en klaar te maken voor een zelfvoorzienende toevoeging aan het concept. Toen hij dit voorjaar vertrok lag alles er piekfijn bij en beloofde een grote opbrengst, maar al snel keek niemand er meer naar om en verwilderde de zaak en terwijl men financieel in crisis was beland, nam niemand de prachtige investering als mogelijkheid om geld te besparen. Nu staan ze op het punt om kaveltjes moestuinen te gaan verhuren en van de kas een Tropisch Paradijs te maken....... Zo zonde!
Mijn tuin zou een tuinman Chris goed kunnen gebruiken maar het is geen onopgemerkt stuk van mijn eigen bezit. Hoe wild ook, ik geniet zo van die tuin. De jonge merels en zijn ouders hebben voorgoed intrek genomen en elke keer hoor ik hun zachte conversaties als ik buiten ben. Het jong loopt/vliegt nauwelijks weg voor mij en kennelijk laten de katten hen ook met rust.
De stekken die ik gisteren kreeg, zal ik vandaag een goede plek geven en ook flink opruimen. Veel is uitgebloeid of wat over het pad gaan hangen, en er mag ook wel steeds wat gesnoeid worden. De tuinstoel lachte me al vriendelijk toe toen ik van de markt met fruit en vis thuiskwam en de weekendkrant is er ook. Vandaag dus mijn eigen tuintopia!

4 opmerkingen:

  1. Ik herken dat fenomeen. Jaren lang heb ik overal op de school,waar ik werkte planten geplaatst en verzorgd. Soms geholpen door een groepje enthousiaste leerlingen. Toen ik met ziekteverlof ging,waren de planten in een half jaar dood.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat jij beschrijft is juist de reden dat ik het programma niet volg, er word ze veel mogelijkheden geboden zonder dat ze zelf hoeven te investeren en vervolgens doen ze er helemaal niets mee, terwijl veel mensen bij wijze van spreken een moord zouden doen voor zon kans. ik irriteer me daar mateloos aan en kan dus beter niet kijken, ik vind het een verspilling van geld en tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, je bent wel een diehard fan van Utopia. Ik denk dat ik het 3x gezien heb en dat omdat mijn dochter het in het begin volgde en dan bij mij was. Ze heeft inmiddels afgehaakt.. te weinig tijd.
    Ik heb ooit wel de Big Brother serie gekeken, maar vond de eerste 2 het leukste..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen