zondag 30 augustus 2015

September- seizoensveranderingen

De herfst is een heerlijk seizoen, vind ik. Paddestoelen, kleurend blad, bessen en bottels, afwisselend en prachtig licht en mooie luchten. Afscheid van de zomer, ja, maar ook van te heet, te stoffig , te touristisch, te scherp licht en van onverplichtheid. Het een is meer lastig om los te laten dan het ander, maar ik probeer mee te bewegen en er van te genieten.
De zomer eindigde voor mij met een flinke energiecrash. Teveel eropuit geweest? Teveel het gevoel gehad dat ik het onderste uit de kan moest halen? Zou kunnen, maar ik dwing mijzelf nu tot zoveel mogelijk rust en geduld met het lage prestatieniveau en het lijkt te werken. Ik ben iets minder snel uitgeput en herstel weer wat af en toe.  Dat is een goed resultaat en een teken dat ik wel weet hoe ik mezelf weer op de rit kan krijgen. Ik ben er nog niet, maar het is duidelijk dat ik op de goede weg zit.
Plannen maak ik dus nog niet, het is al fijn als huishoudelijke klusjes en boodschappen doen of koken wat soepeler gaan en ik er niet meteen volslagen uitgeput door raak.
Laat maar waaien, laat maar bliksemen en regenen, of laat komen de dagen die mild en zonnig verlopen en alles als kadootje aanvaarden. De seizoensprodukten zijn altijd een hit bij mij; het fruit, maar ook bv mais, paddenstoelen, noten, pompoenen, heerlijk. Meer soepen en stoofpotten, prima en evengoed nog veel salades en fruitkeus. De tv wordt weer wat actueler en heeft nieuwe programma's en vele vertrouwde oude formules. Mijn E-reader staat vol met heel veel boeken en ik heb veel lol in lezen op de bank en in bed.
Heerlijk om in een land met seizoenen te leven.

4 opmerkingen:

  1. Heb jij ook meer in je huis te doen door minder huishoudelijke hulp?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een blog naar mijn hart. Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al meer dan een jaar is mijn aantal hulpuren gehalveerd. Er blijft veel liggen en een aantal zaken wordt minder frequent gedaan. In goede periodes kan dat net, in slechte eigenlijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen