woensdag 12 augustus 2015

Rituelen

Vaste gewoontes zijn lekker, alleen hang ik er niet zo aan dat ik me ongemakkelijk voel als ze doorbroken worden. Woensdagmorgen is ODIN-pakket ophaaldag. Naast de krat met extra zaken die ik bestel bij Odin, haal ik dan ook vaak wat andere boodschapjes om dan geheel voldaan thuis te komen en me heel rijk te voelen als ik alles een plek geef en mijn overvloed zie.
Meteen borrelen etensplannetjes op en voel ik me als een hamster met een vol holletje.
Grappig is dat een mevrouw die in de flats tegenover me woont en die vroeger in het verpleeghuis  werkte waar mijn moeder en een vriend verbleven, ook altijd op woensdagochtend boodschappen doet en vaak dezelfde winkels aandoet. We kennen elkaar dus een beetje en vanmorgen kwamen we elkaar driemaal tegen en dat betekent trakteren.... ik had abrikozen in mijn tas en gaf haar er een en de meneer van de prikploeg, waar ze mee stond te praten ook. Grote verbazing en gretig geconsumeerd. Leuk, hoor.

Nu even rusten en straks wil ik weer eens de tuin in, er is genoeg te ruimen.

3 opmerkingen: