zondag 23 augustus 2015

Oude liefde roest niet

Op Lowlandswas gisteren de, op voorhand, vreemde combi van Franz Ferdinand met de aloude Sparks te zien. Nou is FF geen min bandje en de oude Sparks waren ooit fameus vooral door het nummer This town aint big enough for the both of us, en hun podium act met de broers Ron en Russell Mael. Ron met Hitlersnor als een soort raar standbeeld achter de toetsen, die de gejaagde sound neerzette en de dynamische Russell met prachtige heldere kopstem. Ik persoonlijk draaide dit nummer (van de al even iconische LP Kimono my house) grijs in de periode na afloop van mijn  enige samenwoonperiode, toen ex zich stalkerig opstelde. Het vertolkte mijn gevoel naadloos.
Ik kon me er niet veel bij voorstellen deze samenwerking. Maar het was prima, de nerveuze snelle songs sloten naadloos aan op de toetsen van Ron (nog een eng type met kleinere snor maar even emotieloos als levende etalagepop ) en de stem van Russell, nog even zuiver kombineerde geheel feilloos met die van de FF-zanger en songs. Natuur kwam ẗhis town.. ook langs en ik draaide alle geluidsknoppen even geheel open. Zalig! Hoewel de Mael-brothers nooit meer zoń grote hit hadden, is hun muzikale leven gewoon doorgegaan in diverse bands en projekten en ze zijn veelgezocht bij musikale collegaś wegens hun enorme talenten. Leuk dat ze zo nog even een groot festival mochten bespelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen