vrijdag 7 augustus 2015

Mooi, mooi

Gisteren gezellig bij vriendin geweest. Wat een gedoe die sondevoeding. Het instellen en verwisselen en doorspoelen kan ze allemaal zelf, maar omdat ze nog nauwelijks drinkt, moeten er per dag 32 grote spuiten met water in de sonde worden gespoten en daar ben je dus best wel zoet mee. Ze moet wel, omdat haar nierfunktie anders achteruit loopt, maar je bent dus de hele dag patiënt zo en dat is een heftig verbond.
De artsen zijn verder tevreden, ze heeft weer een gebit in en had gister juist besloten haar ernstig uitgedunde haar met een kort kapsel de kans op hergroei te geven.
Het is fijn dat ze weer thuis is, heeft 1 x per week huishoudelijke hulp en veel bijstand van vrienden en aanhang. Ze hoeft maar te kicken en er staat iemand voor haar klaar, Das mooi!
Op de terugweg reed ik  een rondje en wat was het weer lekker op dijk!
Vandaag koeler en dat is ook prima. Klusjes dag!Al afgewassen en tablet een grote opruimbeurt gegeven. Er moet nog een was afgehaald en er staat ook een uitgebreid bad in de planning.
Ben blij en tevree met hoe mijn leven er voor staat, veel NU en weinig zorgen. 


3 opmerkingen:

  1. Dave Berry ! Toen deze plaat uitkwam, ergens in de 60er jaren, was mijn moeder meteen een fan van deze zanger en van dit lied. Ook je verhaal over de vriendin met de peg sonde deed me aan haar denken. Het laatste half jaar van haar leven had ze ook zo'n ding (door haar het pechgeval genoemd). Een heel gedoe, inderdaad. Maar wel een goede uitvinding. Fijn dat je vriendin weer thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Dave Berry. Die was eens in Nederland en kwam in Amsterdam op museumplein -waar ik vlakbij woonde- zich laten zien. Zo'n trieste herinnering heb ik eraan, het was zo druk met meisjes dat er een wagen werd aangesleept van het circus, normaal stonden daar dieren in. Stond hij dus achter tralies zich toe te laten juichen. Vreselijk, eerste en laatste keer dat ik naar zoiets toe ben geweest. Klasgenoten vonden het geweldig!!!!!!!!!! Ach ik zal altijd al wel net iets anders de dingen hebben ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen