donderdag 20 augustus 2015

Goden en Godinnen

Gezien het geweldig lekkere weer en mijn iets toegenomen energie besloot ik vanmorgen een rit richting Nieuw Den Helder te maken via de dijk en de Grafelijkheidsduinen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar bijna bij Huisduinen bleek de Aeolisrace op dijk bijna te beginnen en werd ik teruggestuurd. Deze races, genoemd naar de god van de wind, zijn er sinds enkele jaren altijd in augustus en zijn op zich een geweldig idee en leuk om naar te kijken alleen had ik er geen zin in. Het gaat om rijtuigen zonder aandrijving die tegen de wind in gaan rijden, meestal door middel van grote ventilator-achtige constructies bovenop. Heel apart en grappig en wie weet ooit nog eens een goede aanvulling op alternatieve energiemogelijkheden. Maar het duurt mij te lang en ik had een doel voor ogen. Via de weg onder de dijk dus verder gegaan en genoten van onze prachtige natuur in de duinen, voordat ik afsloeg naar mijn eigenlijke doel, de Weggeefwinkel, Overvloed genaamd. Ik had stapels oude FLOWs bij me en die werden graag ontvangen, maar meenemen deed ik niks, ik heb genoeg.
Van deze Overvloed naar de volgende op mijn lijstje vandaag, De Appie in de binnenstad, waar ik mezelf weer voorzag van diverse spullen en die heerlijke biologische perenijsjes.
Uiteindelijk zeer vergenoegd thuis om even uit te zakken en misschien nog wat in de tuin te rommelen.
De goden waren me welgezind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten