maandag 10 augustus 2015

Droomzomer

Afgelopen jaren werd er veel gemopperd over het weer in de zomer. Deze zomer, die wel wat laat begon, is het allemaal top. Veel gewone zomerdagen met zon, niet te gek veel wind, een temperatuurtje even boven de twintig, heerlijke dagen voor van alles, vooral als het buiten is. Daarnaast een aantal dagen om in de schaduw te ploffen met een boek, wegens erg warm. Gelukkig zijn het op een enkele uitzondering na, meestal maar uitzonderingen, net als de regendagen of bewolkte koele dagen. Ja af en toe is het raak, maar dat hoort bij een Hollandse zomer en ik klaag niet. Dat zijn dagen om in huis allerlei nodige achterstallige klussen te doen, te zorgen dat er weer eens normaal (en evt. op voorraad) te koken, na alle ijs en salade-dagen. Om alle wasgoed op te bergen en boodschappen in huis te halen, en indien droog de tuin onderhanden te nemen.
Mijn to-do lijst(ik gebruik tegenwoordig AnyDo) voor vandaag is vrij lang, en het is niet erg als een deel pas morgen wordt gedaan, want dan komt de hulp en doe ik ook altijd eigen klussen.
En dan verderop in de week er weer op uit. Hopelijk zijn de blauwe plekken van zaterdag dan minder gevoelig en kan ik weer op strooptocht. Ik wil brandnetelzaad oogsten (handschoenen mee) en mooie gelderseroos bessen voor in een vaas op tafel (niet eten, ook geen jam ofzo van maken, eetbaarheid is discutabel) kijken hoe de lijsterbessen en vlierbessen vorderen en wat rozen en braamblad oogsten voor thee. Rozenbottels idem.
De weggeefwinkel en het dierenasiel staan ook op de lijst van leuke plannen, dingen die kunnen maar niet moeten.
Vervelen hoe doe je dat?

3 opmerkingen:

  1. De afwisseling bevalt mij ook en de koele nachten vind ik zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij verzint leuke uitjes.Maar je woont ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toch zijn er mensen die mopperen over het weer... ik snap het niet!
    Nog even lekker genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen