vrijdag 21 augustus 2015

Dat maak ik zelf wel uit!

Nee, ik doe niet aan MUST-HAVES en STYLE, FASHION en nog meer van die dingen die je via de reclame opgedrongen worden en en hoop producten zijn niet goed genoeg voor mijn eigen normen, al zou ik ze VERDIEND hebben, of OMDAT HET KAN.
Voor mij zijn maar een paar criteria geldig; heb ik het nodig, is het zuiver en gaat het zo min mogelijk ten koste van een ander (Slavenarbeid, onderbetaling, uitbuiting van mensen en land). En vooral; tevreden zijn met wat je hebt.
In minimaliseringsgroepen ontdekt men nu ook het consuminderen al weet men vaak niet waar de klepel hangt. Knippen ze goedkope rot-theezakjes doormisdden terwijl losse thee veel goedkoper en natuurlijker is, bijvoorbeeld, Minimaliseren is een zaak die vooral je eigen instelling en insteek dient. Pas las ik zelfs de vraag ; hoe wordt je dan gelukkig van minimaliseren? Tja als je een rothuwelijk hebt en een klotebaan kan je huis nog zo prachtig zen zijn, gelukkig wordt je er toch niet van.
Zelf nadenken, mensen, zelf eens je leven en je relaties en werk en huiselijke omgeving goed onder de loep nemen, doodeerlijk zijn en dan besluiten waar je het best kunt beginnen met veranderingen door te voeren. Met kopen is het nt zo. Laat je niet beinvloeden door reclame en andere mensen en perfecte Woonplaatjes, zo is het leven niet in het echt en jouw leven is is het jouwe.
Van jongs af aan ben ik opgevoed om zelf te denken en te beoordelen wat voor mij goed is. Dat levert je al gauw het stempel APART en DWARS op. Nou dat heeft me gelukkig nooit afgeschrikt, ik ga mijn goddelijke gang en zolang ik anderen er geen kwaad mee berokken is er niks aan de hand.
Jammer dat je constant op je hoede moet zijn om niet meegetrokken te worden in de publieke opinie, je omgeving, familie, je sociale omgeving. Misschien de reden dat ik me soms wat terugtrek want ik wordt er soms echt niet blij van en dat is zonde van mijn tijd. Beter een blije rare vogel dan een gekooide aan alle uiterlijke normen voldoenende maar stom gemaakte veerling te zijn.

7 opmerkingen:

  1. O een blog naar mijn hart. Wees jij maar lekker dwars en eigen hoor, het siert je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vreemde vogels zijn vaak het leukst. ;)
    Superblogje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je,dat ik triest word van het woord must-have.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes,het had een blogje van mij kunnen zijn.Maar ik blog niet...Hartelijke groet,Anneke*

    BeantwoordenVerwijderen