maandag 31 augustus 2015

Ark?

Zijn jullie al een ark aan het bouwen?Had ik het over de zondvloed, lijkt het wel meteen ten uitvoer gebracht te worden. Wat een water!  Bij het opnemen van de watermeter, 14 dagen terug , zag ik al een laagje water in deze put staan, bij nadere informatie bleken alle buren hier last van te hebben, dus de grondwaterstand is gewoon erg hoog. Nog meer water en we houden geen droge voeten meer, hier.  Aan de gracht te zien wordt er al regelmatig stevig gespuid en dat is hard nodig, anders zijn we weer een kikkerlandje en kaplaarzen het normale schoeisel.
Enfin en er zijn nog steeds mensen (politici) die zeggen dat er niks aan de hand is met het klimaat......
Op het moment lijkt het even droog te worden, maar voor middag en verder staan er vast en zeker meer buien en regen op het programma.
Goede dagen om je binnen te vermaken en dat is voor mij nooit een punt.  Maandag is opruimdag, altijd betaald het weekend zich uit in rondslingerende kranten, overvolle prullenbakken en andere tekenen van lui- en slordigheid.
Om de week een beetje opgekrikt te beginnen is een grote opruimronde altijd een goed idee. En verder doe ik het noodgedwongen nog steeds rustig aan. Hoewel ik veel andere leuke tijdverdrijven en nuttige werken kan verzinnen, blijft het bij een beperkte aktieradius en veel rust. De scherpe randen van de energiedip raken er een beetje af, maar dan zit er nog geen reserve in de tank, dus blijft het spaarzaam met energieuitgifte. Op de bon.


4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me vreselijk,als het water in je huis loopt. Ik ben blij,dat we in de (letterlijke) dijkstraat wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook het hield niet op, maar alles is binnen droog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij snakken naar regen en afkoeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha ik heb hetzelfde .. als het regent denk ik .. leuk, lekker binnenshuis freubelen! Succes met je tank weer langzaamaan vullen!

    BeantwoordenVerwijderen