zondag 5 juli 2015

Verlossing

Vanmorgen is het lekker koel met een graadje of twintig. Verderop de dag komt er onweer en ik kan dat haast niet afwachten. Mag echt niet mopperen hier, maar boven ca 22 graden ben ik gewoon een slappe dweil. Ondanks ventilatoren, gordijnen en deuren dicht en verfrissende dranken, komt er weinig of niets uit mijn handen. Ik overleef in plaats van leven. Op het moment heb ik zelfs last van hitteblaasjes en dat is lang geleden.
Enfin, genoeg weergezeur.
De Tour de France is begonnen, een mooi excuus om s middag op de bank binnen het grote carnaval voorbij te zien trekken.
Morgen komt de invalhulp, want de enige echte is op vakantie drie weken. Ben benieuwd want deze dame komt drie weken lang, op maandagmorgen. Fijn dat ik toch hulp krijg, jammer dat er iemand ingewerkt moet worden en de normale routine, van elk haar eigen klusjes, wat door elkaar geschud wordt.
 Tot dusver hoor ik eigenlijk vrijwel niks van de kermis, dus dat is ook een meevaller en van de Marinedagen heb ik ook niet veel meegekregen.
Hopelijk kan ik vanaf morgen weer echt zomer vieren.


4 opmerkingen:

  1. Ben maar blij dat je in Den Helder woont met dit weer, hier in ZO- Brabant op de zandgronden heeft het nog geen enkele keer geregend gedurende deze hittegolf. De afgelopen week was het hier 36/37 graden, het lijkt me nou (en eigenlijk in alle seizoenen) heerlijk wonen aan de kust. Lekker frisse zeewind en veel minder last van smog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zou ik die zeebries graag even willen lenen. Het is hier smoorheet en er is in geen week een drup gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is hier 17 gr buiten. Voelt gewoon koud.Kan ik eindelijk weer eens een ovenschotel maken,zonder de temperatuur in de keuken op te jagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De wind staat dus goed? En morgen is de kermis weer voorbij? Ben je mooi doorheen gesloft!
    Succes met je nieuwe tijdelijke hulp!
    Hier is het buiten nog niet echt afgekoeld, geen druppel gevallen helaas :-(

    BeantwoordenVerwijderen