zaterdag 25 juli 2015

Storm op komst

Dus gisteren al boodschappen gedaan (vriezer had nu weer ruimte genoeg voor extra voorraad) en vanmorgen boven alle ramen al dicht. Beneden wacht ik het nog even af, al komen er spatten langs en donkert de lucht.
Heeft ook wel wat, schuilen in eigen huis en buiten de boel laten schoonwaaien en regenen.
De Tour is spannend en mooi. Het lijkt wel of die jongens niets anders doen dan bergen beklimmen de laatste twee weken en je ziet de gezichten tekenen en de lijven nog meer uitmergelen. Vandaag de Alpe d'Huez, en dan morgen Parijs. En dan weer rust op de middagtv.
Komende dinsdag is mijn vertrouwde hulp er weer en hoewel een prettige invalhulp dit jaar, gaat er niks boven mijn eigen M. Dan loopt pas alles weer zoals het moet.

Nu even een kort ritje maken en dan mag het onstuimige weer komen.

10 opmerkingen:

  1. Ik heb een vraag over het ontdooien van de vriezer. Ik zet hem altijd 's avonds uit en laat hem dan de hele nacht ontdooien. Het is ook wel een grote vriezer. Ik krijg hem haast nooit helemaal leeg, dus gedurende de nacht zitten alle laatste dingen in koelboxen met vrieselementen. Ik heb ook een klein stoomapparaat. Denk je dat ik met het stoomapparaat hem in een uurtje kan ontdooien terwijl de rest in koelboxen zit? Hij moet weer ontdooit worden maar ik krijg hem niet leeg....Dan zou ik het zo overdag kunnen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij lukte dat dus zonder meer met de stoomreiniger.

      Verwijderen
    2. ook ik ontdooi de vriezer met mijn stoomreiniger en mij lukt dat dus ook gelukkig want je vriezer helemaal leegmaken is erg lastig.

      Verwijderen
    3. ik zet een warme bak met water erin en binnen 10 minuten vallen er brokken ijs naar beneden. (het is dan ook een kist)

      Verwijderen
  2. En natuurlijk als reactie op dit blogje.. succes met de storm...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte! Ik hoop dat alle bomen heel blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig, zo'n code rood! Hier is alleen een code geel waarschuwing. Het is nog heel rustig, daarnet scheen de zon zelfs nog.
    Hopelijk valt het wat mee en gebeuren er geen ernstige ongelukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit hier in een zeer bosrijk gebied, wat betekend dat er zeel veel lawaai komt vwb de wind door de bomen...zeer onheilspellend maar wel spannen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het waait aardig, maar nog niet echt dakpannenwegwaaiwind. Wel heerlijk naar muziek luisteren-weer. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb je goed gedaan, het heeft idd aardig gespookt daar in jouw buurt hè..

    BeantwoordenVerwijderen