maandag 27 juli 2015

Rotzooierige straten en schone muis

Wat een baldadige storm was dat, zeg. Ik maakte een ritje en zag overal blad en takken op de wegen. Hier en daar halve of hele bomen omgewaaid, dakpannen of schuttingen waar ze niet hoorden en mensen aan het sjouwen, vegen, zagen op de vroege zondag.
Heerlijk om te rijden en ook aan dijk lag het zeewier en het zeeschuim (die van de inktvissen die je tussen de tralies van je kanariekooi stopt) tot op de weg zelf en zelfs daarboven in het gras.
Duurt wel even voor alle troep verwijderd zal zijn.
Thuis keek ik natuurlijk naar de finale van de Tour in een nat en glad Parijs. Veel renners op dek en veel lekke banden en weinig sprintpartijen wegens de gladheid.
Intussen rommelde ik wat op de pc en vond mijn muis niet lekker vlot werken. Het is een trackballmuis, al hartstikke oud, maar o zo prettig in het gebruik. Af en toe moet je hem eens helemaal openmaken (niet alleen daar waar de trackball zit) en lekker schoonmaken. Er kwam een halve stuiter aan stof en haren uit, dus de moeite wel waard. En wat is ie weer snel en soepel!
Tour voorbij, we gaan weer over op normale dagen, zonder middagen voor de tv. Ook goed!

5 opmerkingen:

  1. Vanmorgen was er op NPO 1 een bijdrage over Den Helder, dat die stad in de oorlog veel is gebombardeerd. En er zijn door Napoleon diverse stellingen gebouwd die nu nog groene oases in de stad zijn. Ik ben er wel eens geweest eind 60er jaren met de boot van ouders, maar kan me er weinig van herinneren, alleen dat ik met medevaarder en goede vriend -die een stuk kleiner in lengte was dan ik, wel ouder - ergens in cafe wat gingen drinken en nogal bekijks hadden, of we van een andere planeet waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de bevolking werd jaren gehuisvest in de omgeving oa in kippenhokken en schuurtjes. Ceel bommenschade en de Duitser braken veel af. Den Helder is erg groen geworden de laatste twintig jaar, met veel natuurgebieden en gebiedjes. De duinen zijn heel bijzonder en in de binnenstad wordt druk opgeknapt en gerenoveerd. Ik woon hier heel graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanavond is er op TV 1 ook programma over Den Helder " Ik neem je mee" om 19.30. Ga het kijken of opnemen, eigenlijk kijk ik liever niet naar Arie maar door de leuke berichten op de radio zal ik deze keer kijken.

      Verwijderen
    2. Stom programma was het zag niets van den Helder.

      Verwijderen
  3. Ja die Tour is altijd leuk als je ervan houdt. Zoveel jaren achter elkaar gekeken, maar deze keer niet, alleen zondag toevallig...
    Fijn dat je muis het weer goed doet!

    BeantwoordenVerwijderen